TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lave lykter - hvordan?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #101934  av JanHenrik

Er den lykkelige eier av 'amerikansk' MR2 (air condition, cruise control, servostyring, air bag). Hadde først en tysk import, men kona klaget på at det ikke var servo, så da var det bare å bytte..
Anyways, har problem med kjørelys. Får ikke festet tåkelysene skikkelig. Så har jeg sett flere bilder hvor hovedlysene bare går sånn ca halvveis opp. Hvordan gjør man det??
Og så tenkte jeg at at kunne få til at hovedlysene går halvveis opp som kjørelys, og helt opp når man virkelig trenger lys. Spiller jo ikke noen stor rolle om lysene er 100% justert når de bare skal fungere som kjørelys... Noen idèer/tips??

#101944  av sexten

Finnes utallige tråder på dette om du søker litt, prøv "low-rise" o.l. :)
Tåkelysene dine er forresten godkjent som kjørelys :wink:

#102136  av jumbo

Tror ikke du bør satse på lowrise som kjørelys hvertfall, lowrise med originale lamper som peker skrått ned ser fantastisk latterlig ut. Etter min smak hvertfall.

Det finnes en del kits som inkluderer lykter som er langt lavere men som gir godt lys. Søk på lowrise wvnt lykter her på forumet så finner du en hel del info om dette :D

#102138  av Ivar

sexten skrev:Tåkelysene dine er forresten godkjent som kjørelys :wink:
Selv om du har en smiley her er det kanskje litt dumt å si sånt...

#102145  av Speeder

Ivar skrev:
Hva tenker du på? Spredere i kombinasjon med parklys er godkjent som kjørelys det. Så lenge det er tilstrekkelig* lys.
(*hvor den grensa går er ikke jeg sikker på i allefall :roll: )

#102408  av Ivar

Speeder skrev:
Ivar skrev:
Hva tenker du på? Spredere i kombinasjon med parklys er godkjent som kjørelys det. Så lenge det er tilstrekkelig* lys.
PÃ¥ dagtid, ja. PÃ¥ nattestid: nei.

#102427  av sindrejl

Ivar skrev:
Speeder skrev:
Ivar skrev: Selv om du har en smiley her er det kanskje litt dumt å si sånt...
parklys er jo overhode ikke godkjent som kjørelys og er jo håpløst å bruke om man trenger litt lys også :P Om jeg forstod rett hadde du ikke tåkelys? For dem er jo godkjennt som kjørelys på mr2 mk2 faktisk...
Low-rise er ikke akkurat enkelt å få til da du må bytte lysene og litt styr, men er fantastisk rått når det er gjort bra :)

#102448  av JanHenrik

Takk for alle svar! Har funnet masse info etter at jeg fant 'søk'-funksjonen :oops:
Men det jeg altså egentlig hadde tenkt meg, var å la lysene gå litt opp (low rise) som dag-kjørelys, og helt opp som mørke-lys. (Og bare droppe ekstra/tåkelys.) Tror kanskje det skulle la seg gjøre med den %-oppe 'kontroll'boksen jeg har sett omtalt her på forumet.

#102949  av kaimagne

Ivar skrev:
Speeder skrev:
Ivar skrev: Selv om du har en smiley her er det kanskje litt dumt å si sånt...
Spurte en onkel jeg, og han sa at så lenge du ikke trenger å bruke fjernlys, så kan du kjøre med spredere og parklys på. Altså, på de veiene som har gatelys, kan du kjøre med parklys fordi veiene er opplyste, selv midt på natta.
Egentlig ganske logisk. :)

#102962  av lasserj

har en kompis som også importerte mr2 turbo fra usa og kan bruke spredere KUN når hoved lysene er på, noen som har noe erfaring med og koble om slik at det kan brukes med parklys?

#103088  av sindrejl

lasserj skrev:har en kompis som også importerte mr2 turbo fra usa og kan bruke spredere KUN når hoved lysene er på, noen som har noe erfaring med og koble om slik at det kan brukes med parklys?
kople sprederne på batteri og egen bryter.. så han kan velge..