TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Antenna skal gÃ¥ opp nÃ¥r e skrur pÃ¥ radio...

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #103107  av sw20

hvilken ledning kan e koble den rosa fra ant til for å få den til å gå opp når e skrur på radioen og ned når e skrur av???

er det mulig å få det til på min pioneer 76oo deh???
no er den kobla til den remoten som går på forsterkeren.. men da e den oppe når e høre på radio også....

håper noen kan hjelpe meg med dette...
blit glad for alle tips...

#103122  av CelicaTurbo

du skal koble to ledninger fra bilens ledningsnett til din (normalt) blå leding fra stereo.. ta et søk på forumet, det er blitt besvart ganske mange ganger tidligere, men det er ganske lenge siden sist gang det ble besvart så det er kanskje ikke så lett å finne sånn umiddelbart.

#103140  av lexusmann

Er det ikke meninga da???

#103218  av Rolfis

Har samme problem med antenna mi. Den går opp og ned når radioen slås på/av, men er også oppe når jeg hører på CD. Spilleren jeg har er en Clarion DB348RMP. Ut fra kontakten som plugges i spilleren er det en brun ledning som ikke brukes til noe. Noen som vet hva dens funksjon er.

Blå/hvit er amp remote og blå skal være ant. remote, men jeg har ingen blå ut fra spilleren...

Edit: Kobla bryter på ledning mellom amp.remote og antenna, så nå kan jeg kjøre den opp og ned som jeg vil så lenge radioen er på. Fikk nesten like god mottakelse med antenna nede som oppe faktisk :)