TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av sentrallÃ¥s

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #103119  av MacBain

Kjøpte ett sentrallås kitt fra bilxtra, som jeg skal montere i modern's 1993 Corolla.

Det står at den skal kobles til 12V som er konstant med minimun 20 amp. Noen som har ett "idiotsikkert" tips til hvor jeg tilkoble denne?

Er ikke noe kløpper med det elektriske, så jeg tar gjerne imot en steg for steg instruksjon med bilder :-)

#103121  av lexusmann

Jeg har ikke noe tips, men jeg lurte på hva det kosta?? Spurte hos toyota og de skulle ha 6k med arbeid... :shock:

Har også lurt på å gjøre det selv...har jo noen kompiser som er elektrikere...

#103165  av MacBain

Det kostet 775,- (fire dørs).
To dørs koster 530,-

#103182  av lasserj

vist du gidder kan du jo ta 12v fra batteriet..

#103190  av Elzin

kjøp ett voltometer fra biltema. bare ett lite ett til 60,- eller.no da finner du 12v strøm i en av ledningene. du kan også mekke til noe fra en sikring som står i sikrings boksen. men hadde det vert meg hadde jeg koblet det rett til bateriet med egen ledning.

er ikke vanskelig å trekke kabler i bil slik som mange tror.

somregel trenger du ikke demontere mye deksler for å trekke heller. mens du driver på kan du jo også trekke en heftig kabel til anlegget ditt fra batteriet om du har tanker om å lage lyd i bilen ;)

#103328  av lexusmann

Ahh, er jo forskjell på 750 og 6k, ja....Får se om jeg får tid, da....Skal være en GOD del arbeid og...

#103492  av lasserj

men hvist du tar 12v fra batteriet må det være en sikring på ledningen som ikke er lengere enn 15cm fra batteripolen, ellers blir det annmerkning på eu-kontroll

#103545  av Remi

lasserj skrev:men hvist du tar 12v fra batteriet må det være en sikring på ledningen som ikke er lengere enn 15cm fra batteripolen, ellers blir det annmerkning på eu-kontroll
Dette stemmer ikke !

#103570  av lasserj

Remi skrev:
lasserj skrev:men hvist du tar 12v fra batteriet må det være en sikring på ledningen som ikke er lengere enn 15cm fra batteripolen, ellers blir det annmerkning på eu-kontroll
Dette stemmer ikke !
hva nøyaktig stemmer ikke?