Johnny_Bravo: Ja, det har vært mye måling og grubling for å få ting til å passe. Det som er trist er at hva skal en bruke slik kunskap til.....
Byttet over stabstag under fra sw20en samt forlenga ned innfestinga til støtdemperen til staget. Lagde en overgang med deler fra aw11en for å få lik innfesting til styrestaget. Det gjorde underverket, nå oppfører styringa seg slik den var før ombyggingen. Sveiset til et rør med påsveiset annsluttning for vakum og temp. måler og et lite åpent filter i enden. Justerte tenningen til ca 12,5 grader og tok en prøvetur.
Bilens understell fungerer bra og motoren er villig, men ikke så veldig mye sprekere enn 4-age motoren. Bakenden er den mest markerte forandringen da den er mere pressis en før. Har ikke montert stagene i mellom støtdempertårnene fordi lysten ikke har vært til stede. En annen forandring er at taket på bilen, i skarpe svinger og i god fart, knirker eller "gir seg" , noe det ikke gjorde før. Bremsene er gode, men ikke så markant forskjell. Tror en ser det bedre med litt kjøring på Rudskogen...
Konklusjonen må bli at bilen ble en helt ny bil i understellet, selv med orginale hjul. Tror ikke forskjellen hadde blitt så stor på en orginal aw11 med justertbart understell, bredere felger, større bremser enn min med deler fra sw20en....Har kjørt ca 30 mil i helgen på svingete bakveier her i Buskerud og har glemt alle de timene jeg har brukt på et lager i hele vinter som ikke har vært oppvarmet, alle problemene under veis og ikke minst en sur og grinete samboer som ikke ser gleden av bilhobbyen.....

(Bilen er langt fra ferdig, men den går, og det er det viktigste!)