TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 92+ bremser pÃ¥ 91 mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #103909  av Tums

Hei folkens..

Ny i gata her, og lurer på en liten ting. Har kast i en av skivene mine og tenker på å bytte ut alle skiver med slissa/drilla EBC skiver. Har fått med meg at skivene fra 92 mod. er litt større og lurer på om det går og montere denne størrelsen på min 91 mod? Må jeg da også eventuellt bytte kalippere? Og vil jeg kunne sette 14" orginalfelg på bilen etterpå? (92+ kom vel orginalt med 15"...?

Noen som har noen erfaringer rundt dette?

Thomas.. :roll:

#103928  av CelicaTurbo

Jeg kan ikke huske å hørt om noen her til lands som har gjort dette, men det er nok en ganske enkel oppgradering. Men, det er lite sannsynlig at du kan bruke kalipperne du har nå siden disse nok må flyttes lengre ut, mulig du kan ordne en brakett av et slag for å gjøre det? Ellers er det nok en grunn til at Toyota valgte å gå over til 15" felg med den nye revisjonen og jeg kan ikke huske at det var så mye plass til overs inni felgen på min MR2 mk2 så jeg har ikke troen på at en 14" felg passer på 92+ bremser.

#103967  av mr.two

CelicaTurbo skrev:Jeg kan ikke huske å hørt om noen her til lands som har gjort dette, men det er nok en ganske enkel oppgradering. Men, det er lite sannsynlig at du kan bruke kalipperne du har nå siden disse nok må flyttes lengre ut, mulig du kan ordne en brakett av et slag for å gjøre det? Ellers er det nok en grunn til at Toyota valgte å gå over til 15" felg med den nye revisjonen og jeg kan ikke huske at det var så mye plass til overs inni felgen på min MR2 mk2 så jeg har ikke troen på at en 14" felg passer på 92+ bremser.

Jeg fikk aldri 14" felg til å passe med 92+ bremsene. Og hvis du skal ha 92+ bremser på <92 må du bytte caliperen evt lage deg en brakett. Lengden på braketten som er festet til navet fra caliperen er forskjellig på 90 > og 92+.