Har et litt IRRITERENDES problem med MR2en... det begynte rett etter at batteriet ble tappet ned for størm pga et neon rør som stod å lyste i noen uker (pga en trykkbryter som ikke var tyrkt inn tydeligvis)...
uansett.. jeg et ikke om dette har noe å gjøre med det faktum at bilen stod uten strøm i ca en uke.. men hvem vet.. kan jo være noe med ECU at den har glemt ett eller annet.. ?
Problemet er iallefall følgende:
Når jeg starter bilen så går turtallet opp på ca 1300 omdreininger i noen sekunder (som jo er der det skal ligge når man kaldstarter bilen) før det skal synke til ca 900... men problemet er at etter noen få sekunder så synker urtallet sakte ned til 2-300 omdreininger.. og da greier den ikke å gå lenger og begyner å hoste og harke helt til den kvæler seg. For å få start på bilen må jeg gi litt gass for å få den til å gå.. må som regel holde på ca et minutt før jeg kan slippe gassen, og da går den helt fint igjen...
hva kan dette være? tenkte på kaldstart dysen.. men kan ikke fatte at det kan være den siden dette begynte rett etter at batteriet var flatt...
vet jo at noen biler må "læres opp igjen" hvordan de skal gå på tomgang om de mister strømmen. Noe med elektronikken smo blir glemt.
vet jo ikke om det er det som er tilfellet her da, men ja.. ikke vet jeg. Irriterendes er et iallefall! Noen ganger klarer den å "ruske" seg opp av seg selv.. turtallet går nesten ned der den kvæler seg, men så greier den å få det litt opp igjen slik at den akkurat klarer seg...
noen som har peil på hva det kan være?...
uansett.. jeg et ikke om dette har noe å gjøre med det faktum at bilen stod uten strøm i ca en uke.. men hvem vet.. kan jo være noe med ECU at den har glemt ett eller annet.. ?
Problemet er iallefall følgende:
Når jeg starter bilen så går turtallet opp på ca 1300 omdreininger i noen sekunder (som jo er der det skal ligge når man kaldstarter bilen) før det skal synke til ca 900... men problemet er at etter noen få sekunder så synker urtallet sakte ned til 2-300 omdreininger.. og da greier den ikke å gå lenger og begyner å hoste og harke helt til den kvæler seg. For å få start på bilen må jeg gi litt gass for å få den til å gå.. må som regel holde på ca et minutt før jeg kan slippe gassen, og da går den helt fint igjen...
hva kan dette være? tenkte på kaldstart dysen.. men kan ikke fatte at det kan være den siden dette begynte rett etter at batteriet var flatt...
vet jo at noen biler må "læres opp igjen" hvordan de skal gå på tomgang om de mister strømmen. Noe med elektronikken smo blir glemt.
vet jo ikke om det er det som er tilfellet her da, men ja.. ikke vet jeg. Irriterendes er et iallefall! Noen ganger klarer den å "ruske" seg opp av seg selv.. turtallet går nesten ned der den kvæler seg, men så greier den å få det litt opp igjen slik at den akkurat klarer seg...
noen som har peil på hva det kan være?...
- MR2 TURBO -