TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva er den verdt??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #10353  av Burnout

Lurer på hva dere mener brodern sin mr2 MkI er verdt..Har tenkt på å kjøpe den har bare nevnt det for han en gang da sa han nei,du kommer bare til å drepe deg.Jeg bare lurer på hva dere mener jeg kan gi for den?
han kjøpte den for ca 1 1/5 år siden,da skulle han som hadde den ha 35.000 men det var med en del småfiks sprukket takluke,helt ødelagt frontskjerm(MÅTTE byttes)knust den lille ruten på siden altså den var vekke og tja en smule slitt men ikke noe verre en de fleste tror eg?Min bror sa tvert nei,etter noen dager ringte fyren og sa han skulle få den for 25.000(som fortsatt vel var overpriset),da tok han en på stedet..
son som den er no er det MkI 86 mod,fortsatt sprukket takluke men den er tett.Forksjerm(Venstre) er ny det er også en bakskjerm og bakrestøtfanger(pga påkjørsel).den har vel gått en tja litt over 200000 tror jeg,Listen(kan vel ikke kalle det frontleppe) fremme er VELDIG rustet også litt rust på hjulbue fremme.Grøftelysene er knust men virker.Ingen bulker utvendig,interiørt er den vel grei men at den er 17 år har jo satt sine spor. Beklager alle skrivefeil..
Må tilføye at det er 14"felger på den ganske fine faktisk men bak på venstre side er det en original felg,etter en litt for brei breisladd :D
Sist redigert av Burnout den 07 jun 2003 15:25, redigert 1 gang totalt.

#10358  av Erlend

Hvis man ser bort fra at det er en sportsbil...og tenker over at den ble kjøpt for 25 laks, og har all rusta og sprekkene, har blitt påkjørt, samt gått en del over 200 000, så ville jeg gitt MAX 10 000 kr. 6000 kanskje... spørs hvor ille skadene var egentlig.

#10360  av Burnout

er jo ingen skader nå..tok ikke særlig skade av pærkjørsel men fikk dekket ny skjerm og fanger så dad ble det jo skiftet..Jeg kunne ikke se at det var noen skader før han sa d...Syns 20.000 er en grei pris igrunn,det er jo bare å se på hva du får for 20 ellers..
Men ser man bortifra at det er en Mr2 så,faller jo prisen betrakelig..

#10364  av CelicaTurbo

tror egentlig at så lenge din bror ikke vil selge den så er spørsmålet heller hvor mye du vil gi for den slik at han allikevel selger den. Om den ble kjøpt for 20.000 og deretter fikset en del, minus økt alter og km så tror jeg egentlig at den fremdeles er verdt 20.000.. Pene mk1'er går vel ofte for 35-40.000?

#10366  av Burnout

den er utrolig fin på avstand,liker jo hel svart best og det er det den er.....Nei han skal selge..men det haster isje sier han,tror planen var å selge den i løpet av sommeren.Hadde bildet en gang men klarte å slette de søren. :oops:

#10367  av Erlend

Ah....så han har fiksa alle skadene? Da blir det en annen sak...

#10368  av Burnout

jaja alt er fiksa til nye deler..det skrev jeg så vidt jeg vet..alt er også lakke i eksakt samme farge..så eneste sjenerende utseende messig er at på fronlisten er den velig rusten men det ser du ikke fra langt hold..

#10384  av CelicaTurbo

var det jeg mente det hørtes ut som ja.. da tenker jeg den er verdt noe mer enn 20.000 egentlig :) (kanskje synd for deg som ønsker den billig?)

#10403  av Burnout

hehe ja det kan du si men,tviler på jeg får kjøpe den.
Han sa følgende for 1år siden
Jeg:Kan jeg ikke kjøpe bilen din når jeg blir 18,visst du skal selge rundt den tid.
Han:Nei sorry.
Jeg:Hvorfor ikke
Han:Fordi eg vet du kommer til å drepe deg,eg vet nok kordan du e,du kommer til å tro du er verdensmester så havner du i grøfta!
osv....(Hvor han forøvrig har et poeng)

Men vi får nå se hva han sier no det er jo en god stund siden..

#10438  av CelicaTurbo

vel, han har forsåvidt rett, ingen MR2 er noen nybegynnerbil akkurat og det er fort gjort å havne i en situasjon som man ikke kan redde seg ut av :?

#10447  av Burnout

jaja men dææven så morro det er,når det går bra da.Spesielt har jeg merket en digg ting,når jeg har sittet på ut til landet 2t kjøring herfra.Og da holder jo brodern GOD fart,å det er så digg når du havner bak biler på landeveier.Da ser de bilen og blinker inn til siden og slipper forbi..Man mener dette er en stygg legoklosse,men man kan ikke nekte for at den får oppmerksomhet.Jeg syns den ser STILIG ut.

#10481  av CelicaTurbo

jeg likte ikke mk1 på utseendet til å begynne med men man lærer å like det etterhvert, mer glad i mk2 jeg :)

#10483  av Burnout

Ja jeg likte dne heller ikke så godt i starten,men som sagt jeg lærte å like den.Etter jeg satt på med den så jeg også på den,p en helt ny måte.Nå er den bare rå!Det er jo klart MkII er penere men den er jo en del nyere også.

#10706  av Burnout

ok nå har jeg sakffa noen bilder av den,elendig kvalitet men..
Vedlegg
Photo001.jpg
Photo001.jpg (10.97 kiB) Vist 5534 ganger
Photo003.jpg
Photo003.jpg (12.98 kiB) Vist 5534 ganger
Photo002.jpg
Photo002.jpg (15.5 kiB) Vist 5534 ganger

#10712  av CelicaTurbo

ja vi ser ikke mye på de bildene der men felgene var nå stilige da :)