TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Delenr?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #101704  av Toyota4ever

Noen som har byttet sync ringer på celicaen sin(st185).
Toyota Hell bil klarer jo ikke og finne rette delernr. :evil:
 #101713  av @lpher

Toyota4ever skrev:Noen som har byttet sync ringer på celicaen sin(st185).
Toyota Hell bil klarer jo ikke og finne rette delernr. :evil:
Eh? Ã…ssen avdeling?

#101825  av 2fast4u

Kjenner ikke så mye til Hell Bil, men det burde ikke være noe problem å plukke ut disse delene.
Velger man riktig bil så er det heller ikke noen alternativer på delene.

Men du må regne med at du må bytte litt mer enn sync.ringene skal du få kassen bra.
Mener å huske at du måtte skifte sync.ringer + nav (sleeve) samt noen smådeler til på 2-3-5 gear. Fabrikken har forbedret flere vitale deler i kassene her. :wink:
Til 1 og 4 holder det med bare sync.ringen.

Legger ved et MC-bilde jeg hadde tatt ut for en stund siden, dette gjelder kun E151F og vil ikke stemme med andre Celica kasser.

:wink:
Vedlegg
ST185_gear.gif
ST185_gear.gif (63.04 kiB) Vist 1022 ganger

#102047  av Rømmling

til 2Fast 4u

jobber du på Toyota eller hovr har du funnet dette bilde

#103304  av summitX

Rømmling skrev:til 2Fast 4u

jobber du på Toyota eller hovr har du funnet dette bilde
Ja han jobber på Toyota.

#103384  av Toyota4ever

Da er alle deler som trengs bestilt.
Grunnen til problemene var vis at det var et modelskifte på kassene på gt4 i 91.
Fikk jeg forklart.
 #104445  av Toyota4ever

I dag toppet min misnøye til Hellbil seg!
Skal til og skifte sync ringer på girkassen min, så jeg bestillte da nye sync ringer til bilen min hos Hell bil.
Når jeg ringte for og bestille sa mannen på delelageret at han hadde flere alternativer til min bil,(på grunn av modelskifte) men han var temmelig sikker på at han hadde bestillt rette deler.

Men det viste seg når jeg startet overhalingen at det var feil deler, jeg ringte da til Hellbil for og bestille nye deler.
Da forsto de ikke at det kunne være feil, det vi trodde kunne være feil, var at når jeg bestillte første gang sa jeg ramme nummeret til min egen bil, mens girkassen jeg skulle overhale er fra en annen bil.(cs90mod)
Så jeg måtte finne rammenr. til den bilen girkassen hadde vært i.
Jeg skaffet da dette og ringte på ny, men Hellbil fikk opp samme alternativene da også.
Da foreslo mannen på delelageret at jeg kunne komme og se på skjermen hans selv, for jeg viste jo hvordan den så ut innvendig, og slik ble det.

Da jeg skulle hente delene i dag tok jeg med de delene jeg fikk feil første gang for og bytte dem i de nye, men nei da, da kunne ikke Hellbil ta imot de gammle delene fordi at:

1. Det var gått over 8 dager.
2. Disse delene solgte ikke Hellbil noe av, så vis de skulle ta de tilbake kunne de like gjærne kaste dem med en gang. :shock:

Så jeg måtte da bare betale for begge bestillingene, selv om den første var bestillt feil av Hellbil, det eneste han kunne gjøre var og gi meg en rabatt på den siste bestillingen med hele 200kr. :evil:
Det er jo ikke verdens undergang om jeg ikke for tilbake de 2500kr de gale delene kostet meg, men dette er en prinsipp sak.
Vet jo ikke om man :lol: eller :cry:.

#104477  av CelicaTurbo

jøss, det høres nå ut som at Hell burde innrømmet skyld der når de selv har bestilt inn feil deler så lenge du har oppgitt et korrekt chassinummer slik du har gjort :roll: