TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tid for ny motor!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #104456  av sindrejl
 
Da kommer tanken inn på motorbytte hos meg også.. Spørsmålet er hvor kjedelig eller kontroversiell jeg skal være.. er veldig usikker

valget er jo sådan, en vanlig 4age 170hk, gire kompressor og litt div
Eller: 3sgte...

men så kan man jo ta den HELT ut og gå for wankel? Noen ideer her og hva er rimelig osv.. tenkte å bruke ca 30k for hele operasjonen inkl bytte, er det lite ?

 #104458  av lasse
 
Blir nok heeeeeftig uansett hva du velger, hadde jo vært dritfett med wankel da, men driftsikkerhet og bensinforbruk er vel to ting man helst ikke bør tenke på :oops:
Har desverre ikke no peiling på motorbytte, men ønsker deg lykke til :D

 #104463  av sindrejl
 
kennethx skrev:4agze :twisted: :twisted: :twisted:
det er vel egentlig den største planen, med å trimme smått også.. men hadde vært gøy å dratt den ut med noe andre ikke har også :)

 #104465  av kennethx
 
4agze passer jo fint med motorfester, og ikke noe problem å dra ut 200hk.

3sgte konvertering kan du jo bare snakke med Amund om, det er en vesentlig større jobb.

 #104466  av spkstrp
 
4agze passer best i mk1 spør du meg ;) Tror jeg ville glemt alt om wankel o.l... :D

 #104482  av Dalan
 
4agze :D

Halvbroren til fetteren min hadde en sånn en gang i tia, det gikk nok unna det! - Han hadde nærmere 200 på toppen av Fredrikstad-brua.. :twisted: :twisted: :twisted:

 #104486  av CelicaTurbo
 
ville ha gått for 4agze jeg også, det er vel en god blanding av mye effekt og god ballanse, samt at det trolig er en del billigere. Om du derimot ønsker rå power så er 3S-GTE veien å gå, og Amund har jo gjort den jobben på to biler nå så det er nok både enklest og billigst å overtale ham til å ta din bil også om du velger den ruten, fremfor at noen som ikke har gjort jobben før skal prøve seg frem med det. Wankel har jeg ikke hørt om noen som har gjort, og med tanke på at det er liten erfaring med en slik motor i disse bilene så er nok det den desidert dyreste løsningen..

 #104493  av Amund
 
wankel i mr2 går fint, men de er MASSE tilpasningsarbeid. går en slik rallycross mr2 her i bergen.

4agze er de eeg vil si er "budsjett" alternativet. og er vel kansje de mest fornuftige kan du si.. enkelt å greit å komme opp i omtrendt 200hk. etter de er de kun full pakke som gjelder.

3sgte, tjah, ka kan eg si? eneste som måtte vere verre er vel kanskje 2jz? Er en god del arbeid å sette inn en 3sgte. mye tilpasning ++
har jo tatt to stykker nå, og en fra eller til er vel ingen problem.

30k i budsjett vil eg sei er litt knapt. med tanke på at du bør oppdatere understell og bremser i samme slengen. så spørs de om du skal gjøre alt arbeidet selv, eller om du skal sette noe av det vekk.
så kommer neste spørsmål, hvor langt er d villig til å gå? hva er din grense?

om du skal dra den ut med noe ingen andre har, så er du i grunn litt seint ute kan du si.
-3sgte i norge---done
-3sge---done
-4agze---done
-4agte----done
-wankel---done
4age 20v er vel såvidt eg veit ikke gjort i norge, ikke v8 heller.
Sist redigert av Amund den 29 apr 2005 18:56, redigert 1 gang totalt.

 #104494  av 300ZX
 
Wankel kan du glemme, en jeg kjenner holder på... Stakkars mann ;)

 #104503  av AndreasH
 
Jeg fikk en syk ide her om dagen.. :P

Ta 3 stk. Honda VFR 800 V4 motorer (VTEC!),
skjøt dem sammen til en ganske kompakt V12
på 2.4 liter med 330 hk @ 10500 rpm :twisted: :twisted: :twisted:
- tror det hadde blitt hysterisk bra i en MK1 :wink:

 #104546  av Kjelliken
 
:D jeg ville nok seriøst vurdert en 20 ventilers black topp. De er skam hissige og er i grunnen en stor oppgradering fra den vanlige 4A-GE maskinen du har der i dag. og det skal vel ikke så vanvittig mye mer til på den maskinen for og få den opp i 200+ hk men så kommer jo det ann på hva en mener med mye... :roll:

Men føler jo at dette ville vert en ren bolt on deal. :roll:

:twisted: og bare sier tenk deg den hissige bilen du kan få deg her disse motorene er kjent til og klare over 10.000 rpm med litt mods.. helt forbannade rått.. :twisted:

 #104572  av sindrejl
 
Kjelliken skrev::D jeg ville nok seriøst vurdert en 20 ventilers black topp. De er skam hissige og er i grunnen en stor oppgradering fra den vanlige 4A-GE maskinen du har der i dag. og det skal vel ikke så vanvittig mye mer til på den maskinen for og få den opp i 200+ hk men så kommer jo det ann på hva en mener med mye... :roll:

Men føler jo at dette ville vert en ren bolt on deal. :roll:

:twisted: og bare sier tenk deg den hissige bilen du kan få deg her disse motorene er kjent til og klare over 10.000 rpm med litt mods.. helt forbannade rått.. :twisted:
Så heller 20vent enn kompressor? Hva med komp på en 20vent!? :D :D Nei tenkte meg bare rundt 200+ hk.. trenger ikke overdrive så ille da budsjettet er litt moderat..

Amund, hva er det sånn ca jeg trenger ut med for å komplett få satt i en 4agze da tror du? Setter nok bort arbeidet *lat*

 #104579  av Andreazz
 
7MGTE eller en lexus V8 hadde vell vert et furnuftig valg?? Eller..?

 #104584  av ArildM
 
Var i kontakt med et frima i norge som hadde et Corolla 92 frontcut liggende. 170hk MAP 4agze.
30000,- inkl mva
Der er jo en fin start :) Tenkte på å kjøpe denne selv, menne saster på å få pusset opp resten av bilen først ;)
Blir det nok AGZE når/hvis jeg bytter motor, ingen tvil :)

Om det er snakk om ting som er gjort eller ei så er vel TwinCharger Mk1 en litt sjelden sak? :lol: