TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#104887  av Tore

chris skrev:
ACR!! :D
Dette blir bra, til da har jeg nytt kamera i boks, skal nok få filmet udyret en go del, og få det ut på en ftp eller noe :D

tore
Sommertreff CREW

#104889  av MR2turbo

hei igjen :)

Er bare litt sløv med PC'n om daeg, ja... :roll:
Men morro å kjøre..
Jeg og Morten skulle ut og mappe litt oppover på trkk i går, men det skar seg fint, daikke boostcontrolleren ville være med å leke... :? den vil ikke kontrollere boostsettinger over det WG færa er satt til... hmmm.... men tenkte litt i dag etter at tempen i toppetasjen hadde sunket litt, og jeg gjør et forsøk med å resette hele EVC skiten og håpe på det beste...

Ellers har jeg vært over 8500rpm nå (0,8bar), og da begynner det å bli ganske artige lyder :twisted:

Det er litt vankelig å si, men jeg tror jeg har omtrent det samme draget i bilen i år på 0,8 som jeg hadde på 1,3 til 1,4 bar i fjor ;)

Sindre og Erlend, har sett litt på det med bilder av scoopet og det, men det er så satans trangt under der at det er vanskelig å få tatt noen gode bilder... skal prøve å gjøre det når jeg er på løftebukk nestegang :)

Kjelliken... bla bla bla..... :mrgreen: hehe er ikke så lett å huske å filme når man er helt i hundre... ;)
men dv-kameraet er med i bilen, og så fort jeg får anledning så kommer det noe, ja :)

sw20, du får prøve å sitte på en tur som en erstatning da ;) Skal snart prate med autofil igjen og høre åssen det ligger an :)

Morten og Erling, jeg har jo allerede kikket på 2bar... lol :mrgreen: vel og merke så var det ikke helt med vilje, men sånn aligavel, liksom... :lol:

Chris, yess!! :twisted:

Tore, det blir kult! forresten, gleder meg til gjentakelse av et sykt bra banetreff!! :D

Tok et par bilder i går :)
Vedlegg
rearview.jpg
rearview.jpg (35.49 kiB) Vist 1464 ganger
frontview.jpg
frontview.jpg (49.8 kiB) Vist 1464 ganger

#104913  av GT_rider

Snasen bil ja :D

#104917  av cameleon

Da var hun omsider på veien igjen da :)
Etter en hel vinter pluss litt mer på verkstedet. Godt å se at leketøyet ditt endelig har fått sett dagslys igjen :D

#104939  av Morten

MR2turbo skrev:Morten og Erling, jeg har jo allerede kikket på 2bar... lol :mrgreen: vel og merke så var det ikke helt med vilje, men sånn aligavel, liksom... :lol:
...og da tenker jeg du var glad for at vi hadde tatt all den kjedelige, tidkrevende extrapoleringen lenger nedover i mappet de gangene du helst ville ha et drag til med en gang...? :wink: :twisted:

Gleder meg forresten til å være med og mappe litt høyere opp. Virket skikkelig freskt når vi var litt innom 1bar ihvertfall :mrgreen:

#104975  av TomG

Freskt? Jeg ska love dere at makan til råskinn skal dere lete etter, når den bilen får lov å beite på andre siden av 2bar.......hjulspinn i 4 gir. Har vært med en del MR2'rere som har fra 450 - 600hk på hjula, og selv om 300hk ikke er dårlig altså, så er det ingenting mot hvordan det føltes med 500hk.

Om han ikke river av CV jointene (få tak i ATS sine kule bur), så vil jeg tippe på 3.6sek til 0-100, 9-10sek til 200km, og lave 11 sek på kvartmila.

T

#104978  av Morten

TomG skrev:Freskt? Jeg ska love dere at makan til råskinn skal dere lete etter, når den bilen får lov å beite på andre siden av 2bar.......hjulspinn i 4 gir. Har vært med en del MR2'rere som har fra 450 - 600hk på hjula, og selv om 300hk ikke er dårlig altså, så er det ingenting mot hvordan det føltes med 500hk.

Om han ikke river av CV jointene (få tak i ATS sine kule bur), så vil jeg tippe på 3.6sek til 0-100, 9-10sek til 200km, og lave 11 sek på kvartmila.

T
Er fullt klar over det Tom, er jo derfor jeg gleder meg til å være med og skru opp trykket :wink:
(men er jo ikke 500 på 0,8-1bar heller da selv om det er freskt der og)

#104991  av TomG

Neida, var ikke sleiv spark mot deg altså....
Men det er helt vilt hvordan det går ved rundt 500 gamp...åååå vilken lyd!!

T

#105236  av Kjelliken

:shock: Altso TomG noe å virkelig se frem til når det får opp trykket altså. Hmm gleder meg markus jeg bare gleder meg.. må sitte på en tur..eller to kansje.. :roll:

#105254  av sw20

sitte på en tur ja.... det hadde vert stort!!!!!!!! :wink:

hadde vert veldig veldig morro.... !
men e hadde vel laga så mange rare lyda at du hadde blitt redd :shock: hehe!

men det vil e veldig gjerne ja...
får bare håpe at det ikkje blir for kjedelig å kjøre min egen bil etterpå da...

men e har jo samme stylingen så folk tror vel at min går like bra... ehhh... :oops:

men kommer du på våler foresten?

#105411  av MR2turbo

Nå har jeg fått booket torsdagen hos bjørnstad bil i Tronheim, så da blir det mapping og forhåpentligvis noen artige resultater av vinterns lange dager i garasjen! Er egentlig litt sånn skrekk óg for at det ikke skal stå til forventningene, men om det ikke holder til de 500på hjula, så får jeg bare kjøre sånn nå. Og heller begynne å planlegge oppgraderinger ;) hehe...

Bilen skal hvertfall ut og kjøres i år :twisted:

Kom hjem med nye pluggledninger, fordelerlokk og rotor nå, for jeg har bestemt meg for å først prøve å se om det orginale tenningsanlegget kan holde. hvis ikke så har jeg det jeg trenger for å bygge om til direct fire...
Ser at det er flere høy-hk 3sgte'er som kjører orginal tenning, og sier at det funker, så jeg føler at det er rett å prøve før jeg legger masse arbeid i ombygging av det.

Jeg fyllte på no Pennzoil LS olje på kassa når jeg tok ut bilen i år men det ser ikke ut til å funke så godt med sperra mi, så nå skal jeg tappe ut den i dag og fylle på en Castrol Hypoy LS , istede... får prøve å se...

Motoren har og fått ny olje, kjører nå på Castrol Motorsport TWS 10w60 helsyntetisk. Denne olja skal visst funke veldig bra for race motorer og banekjøring.

Boostcontrolleren kom seg når jeg resatte den til fabrikkssettings og startet på ny :D

cameleon skrev:Da var hun omsider på veien igjen da :)
Etter en hel vinter pluss litt mer på verkstedet. Godt å se at leketøyet ditt endelig har fått sett dagslys igjen :D
Takk, blir morro å hilse på igjen når jeg og morten kommer til Trondheim neste uke :D
Morten skrev:
MR2turbo skrev:Morten og Erling, jeg har jo allerede kikket på 2bar... lol :mrgreen: vel og merke så var det ikke helt med vilje, men sånn aligavel, liksom... :lol:
...og da tenker jeg du var glad for at vi hadde tatt all den kjedelige, tidkrevende extrapoleringen lenger nedover i mappet de gangene du helst ville ha et drag til med en gang...? :wink: :twisted:

Gleder meg forresten til å være med og mappe litt høyere opp. Virket skikkelig freskt når vi var litt innom 1bar ihvertfall :mrgreen:
yepp ;) ;) hehe

Men nå må du jobbe som faen for å bli ferdig i Hellas og komme hjem igjen (husk laptopen, da), for jeg begynner å føle meg klar for mere trykk :mrgreen:

TomG skrev:Freskt? Jeg ska love dere at makan til råskinn skal dere lete etter, når den bilen får lov å beite på andre siden av 2bar.......hjulspinn i 4 gir. Har vært med en del MR2'rere som har fra 450 - 600hk på hjula, og selv om 300hk ikke er dårlig altså, så er det ingenting mot hvordan det føltes med 500hk.

T
hehe kan ikke si annet enn at jeg gleder meg :D
Det der med cv-jointene tror jeg kommer til å avhenge mye av hvordan jeg behandler de... er jo ikke nødvendig å rivstarte uten å ta opp slakk i drivverket først f.eks... ;)

#105418  av chris

MR2turbo skrev:Nå har jeg fått booket torsdagen hos bjørnstad bil i Tronheim,
Hørte rykter om det ja ;) Hadde vært artig å møttes igjen.. og rått å sett doningen igjen :D

Skal vi ta en middagsdate eller? :lol:

#105437  av cameleon

chris skrev:
MR2turbo skrev:Nå har jeg fått booket torsdagen hos bjørnstad bil i Tronheim,
Hørte rykter om det ja ;) Hadde vært artig å møttes igjen.. og rått å sett doningen igjen :D

Skal vi ta en middagsdate eller? :lol:
du kan få dessert av meg :mrgreen:

#105579  av Elzin

fikk ett glimt av bilen din på motorveien i dag, første gang jeg ser den i år! jeg smilte fra øre til øre. gleder meg til å myse litt nærmere på bilen :)

#106066  av TomG

NYHETER!!!! Kom igjen........

T
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 49