TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger litt hjelp til kobling av nye speil.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #104758  av kake

Driver og skal sette på mine nye Ganador Super Aero Mirrors :wink:. Har tatt av speilet på passasjersiden slik at det henger i ledningen, men problemet er at det går 5 ledninger inn til de originale speila (2stk rød/svarte stripete, en rød, en hvit, og en svart), mens Ganador'ene bare har 3 (Blå, Brun og svart).

Hvordan skal jeg finne ut hvilke jeg skal koble på ? Bruksanvisningen er kun på japansk. Og hvordan skal de speila kunne gå opp/ned og sideveis med kun 3 ledninger? :) De originale har jo 5. Så trenger litt hjelp... :oops:
Vedlegg
De nye speila, kun 3 ledninger.
De nye speila, kun 3 ledninger.
nytt speil.jpg (34.32 kiB) Vist 472 ganger
Her er ledningene til de originale.
Her er ledningene til de originale.
ledninger paa bilen.jpg (39.66 kiB) Vist 189 ganger

#104762  av sw20

e det ikkje kobling på speila dine???

#104764  av kake

sw20 skrev:e det ikkje kobling på speila dine???
Jo, men da må jeg av med dørtrekket, og det har jeg liten lyst til. Koblingen ser rimelig universal ut uansett, så jeg tviler på om den passer ?, 3 vs 5 ledninger. Har sett litt på koblingsskjemaet, og utifra den ser det jo ut som det skal gå 3 ledninger ut til speilene, men det går jo 5 :)

#104765  av erling

Holder med 3 ledninger for å justere posisjonen. Uten at jeg sitter på noe koblingsskjema kan jeg tenke meg at en av dem er fast strøm, og de to siste henholdsvis horisontal/vertikal justering. Retningen bestemmes antagelig av polaritet.

Det orginale speilet har også et varmeelement, derav 5 ledninger.

Du får se etter et koblingsskjema, har du sjekket http://www.mr2-tech.com ..?

Dessuten ville jeg risikert de 2 minuttene med eventuelle blod- og svettedråper det måtte innebære å plukke av dørtrekket. Er uhøflig å klippe unødig i det orginale ledningsnettet. :wink:

#105024  av kake

Fikk kobla høyre speil nå. Det som er, var at fargene på ledningene ikke stemte med koblingsskjemaet, selv om bilen er helt original. Pluggen på de nye speila passa heller selvsagt ikke på den originale, så det var unødvendig å ta av dørtrekket egentlig. Men, målte meg fram og fikk skjøta og isolert de nye ledningene. Tok et par bilder i mørket, får ta andre siden i morra. Det holdt med 3 ledninger forresten ja. De 2 siste må nok være til varmeelement, visste ikke engang at bilen hadde det :) Går den på samme bryter som bakrutevarmern ?
Vedlegg
På bilen. Skal lakkes om ikke så lenge :) Skulle brukt blitzen ser jeg.
På bilen. Skal lakkes om ikke så lenge :) Skulle brukt blitzen ser jeg.
montert.jpg (17.42 kiB) Vist 395 ganger
Skjøtet på. Før isolering.
Skjøtet på. Før isolering.
ledninger.jpg (29.85 kiB) Vist 395 ganger

#105029  av lasse

Går på samme bryter som bakrutevarmeren ja...

#105126  av Tor

lasse skrev:Går på samme bryter som bakrutevarmeren ja...
Stemmer, er ikke så mange som er klar over dette, men effektivt er det iallefall. Blir sikkert bra med nye speil ja. Men nå har du ikke varme i dem da. Kjekt etter vask osv og tørke de 100%