TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diff til is 200?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #104861  av alpinelexus

Hvor får man tak i en diff til is 200, trenger dette til min bil ganske fort.

#104985  av Kebab gud

forhandler?
TTE?
TRD?
:P

#104993  av haraune

åssen har du klart å ødelegge den da..? :?:

I sporten sitter det torsen sperre bare så du er klar over det...

#105087  av alpinelexus

toyota som er forhandler av det? er ingen andre som er billigere og like bra? har ikke tatt "kvelden" men jeg prøvde den litt her om dagen og da ble det 1 svart stripe ikke 2. jeg skal prøve og bytte olje og se om det hjelper, men vil at begge hjulene skal dra likt

#105097  av @lpher

Hmm....kommer ikke på det i farta jeg...men er det ordentlig diff på IS200 da?

#105208  av haraune

@alfen: Alle biler har diff...... Ikke alle biler har sperre på diffen

@ alpinelex: Dersom du ikke har sport modellen så har du ikke diffsperre dvs du kommer alltid bare å spinne på ett hjul. :?
 #105316  av 2fast4u

alpinelexus skrev:Hvor får man tak i en diff til is 200, trenger dette til min bil ganske fort.
Komplett differensial koster tett på 22.000.- + mva hos Toyota, delenr 41110-53070 (LSD)
Kun diff (case) leveres også og har delenr 41301-53010 og koster "bare" 17.793.- + mva
Finnes i Belgia og leveres på 6-7 dager.

Var borti ny LSD-diff fra TRD også, men finner ikke tilbake til dette akkurat nå.
Mulig denne TRD-diffen var til IS300.

:wink:

#108285  av TOYPARTS

Har ikke mye tiltro til Thorsendiffene som står i de bilene, det er de samme som står i celica og supra, og de er for dårlig spør du meg, det er uansett KUN lamelldiff som holder mål. vi har noen liggende på verkstedet som beviser det.

#150995  av dca

gammel tråd...MEN lurer på hvor mye de skal sperre på sport utgaven... syns min ikke sperrer no særlig! på prøvde en gang å dra den rundt på asfalt...var ikke no problem men spant kun på 1 hjul!?
anyone know?

#151028  av larspronne

mener bestemt at det er LSD diff på alle IS uansett sport / ikke sport - opptill 2005 modell, der den ble erstatted med en standard diff.

har testet både min og fadern sin (sport / ikkesport) og får samme resultatet på begge.

Fordelen med LSD diffen kommer først frem under hard svinging i høy fart.
Da nesten all vekten legges over på ytterhjulet, vil inner hjulet på en bil uten LSD spinne, mens det ikke leveres noe særlig kraft til ytterhjulet.

#151155  av alpinelexus

Er ikke noe problem lenger, bestilt meg 2 way lsd fra Tucson. Jeg kan ikke si jeg har vært veldig fornøyd med den orginale.

#151156  av alpinelexus

Er ikke noe problem lenger, bestilt meg 2 way lsd fra Tucson. Jeg kan ikke si jeg har vært veldig fornøyd med den orginale.

#151270  av dca

alpinelexus skrev:Er ikke noe problem lenger, bestilt meg 2 way lsd fra Tucson. Jeg kan ikke si jeg har vært veldig fornøyd med den orginale.
hva koster en slik? mer en det smaker?

#152230  av TOYPARTS

vi tar rett under 10k for trd sin, den er justerbar