TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Høyttalere i mr2 mk2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#97375  av hovik

KuHrOn_RaCeR skrev:Har 6,5" frontsett som jeg også skal ha i MR2 MK2.....

Er litt usikker på løsning men kan dette funke???:

http://www.mr2.nl/tips/speakersindeuren ... eakers.htm
Gjorde sånn med dørene mine, men ble likevel kun såvidt plass til 5 1/4" i dørene ( Alpine høyt med altfor svære magneter ). Lønner seg å teste litt forskjellig om du går for 6.5"

#97382  av Trial

Bilder kommer når jeg bare klarer å få tak i en kabel til telefonen,så jeg får lagt de inn på maskinen... Er ikke verdens kjapeste person,for å si det sånn! :wink:

#97385  av Dalan

hovik skrev:
KuHrOn_RaCeR skrev:Har 6,5" frontsett som jeg også skal ha i MR2 MK2.....

Er litt usikker på løsning men kan dette funke???:

http://www.mr2.nl/tips/speakersindeuren ... eakers.htm
Gjorde sånn med dørene mine, men ble likevel kun såvidt plass til 5 1/4" i dørene ( Alpine høyt med altfor svære magneter ). Lønner seg å teste litt forskjellig om du går for 6.5"
Jeg gjorde også sånn, men fikk såvidt plass til mine Soundstream 5 1\4" høyttalere.
Du burde undersøke først om det faktisk går ja.

#97421  av @lpher

Trial skrev:På tide med en liten oppdatering.. Jeg tenkte det var greit å bygge en egen kasse til 6,5", så høyttalerne står plassert over hverandre i kassen som er tilpasset midtkonsollen,og står der "oppbevarings-tårnet" sto... har trekt kassen i sort skinn,og skal få laget lister i chrom rundt hele kassen.. tror det blir meget bra :) .. Begge høyttaler-settene spiller overraskende bra,så jeg tror jeg må si meg fornøyd med valg av fabrikat.. :D
Eh...blir vel heller laber steroeffekt da kanskje? :D

#97515  av Trial

de skal brukes til de lyseste basstonene,så d blir mono,ja..

#97517  av Trial

klarer meg med 5,25" settet som mellomtone,så siden jeg allerede hadde kjøpt 6,5ene bestemte jeg meg for dette.. vil jo mye fyldigere lyd når jeg bruker dem som basselement,enn hvis jeg lar være å bruke dem i det hele tatt...

#98413  av Trial

Noen som vet hvordan man lettes mulig kan få pluss og minus kabel,og signal-kabler lagt bak i bagasje rommet på en mk2? Må vel borre hull i veggen til bagasjerommet?

#98417  av chris

Trial skrev:Noen som vet hvordan man lettes mulig kan få pluss og minus kabel,og signal-kabler lagt bak i bagasje rommet på en mk2? Må vel borre hull i veggen til bagasjerommet?
det er da vel allerede hull der, er det ikke det da?

#98419  av Trial

Er ikke sikker... har ikke funnet noe... men så har jeg ikke leita heller da! :wink:
 #101310  av Mr.Maximuz

hvor gjør dere av taket når våren kommer og puppene spretter frem på hvert eneste gatahjørne som syndige horer i shanghai?, beklager den labre fremstillingen..det er søndag! :P
 #101316  av chris

Mr.Maximuz skrev:hvor gjør dere av taket når våren kommer og puppene spretter frem på hvert eneste gatahjørne som syndige horer i shanghai?, beklager den labre fremstillingen..det er søndag! :P
Jeg har det i bagasjerommet. Hvis man legger det på en bestemt måte neddi der, så sitter det dønn fast, og ingenting er i fare for å gå i stykker. Kan ta et bilde av det en dag (les: i dag) jeg er ute og kjører uten tak :D
Er et NYDELIG vær ute!! Anyway, så har jeg selv planer om å oppgradere sub'ene mine etterhvert, og lage nye basskasser. På disse basskassene tenkte jeg å ordne en eller annen festeanordning, for takene, så glassene blir hengende foran sub-elementet, hvis du skjønner. Får se om dette er noe lurt. Kommer uansett bare til å bli brukt på ferieturer og sånn, når man må ha bagasjerommet ledig :)

#105439  av Trial

Tenkte jeg sku slenge ut noen bilder nå som ting begynner å ta litt mere form..
Vedlegg
Kasse ferdig trekt.jpg
Kasse ferdig trekt.jpg (27.23 kiB) Vist 1972 ganger
første forsøk
første forsøk
Trekt i skinn.jpg (30.1 kiB) Vist 1972 ganger
MYE arbeid :)
MYE arbeid :)
Sparkel.jpg (23.15 kiB) Vist 1972 ganger
Tar litt mere form
Tar litt mere form
kasse i bilen2.jpg (27.76 kiB) Vist 1972 ganger