TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SØSTRA MI SKAL HA BIL. COROLLA GT 16V TWINCAM (TURBO)?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #101550  av hÃ¥vardbj42

Hej
Selv kjører jeg Land Cruiser og skal fortsette med det, men min kjære søster får lappen om to måneder.

Går det an å kjøpe en Corolla GT (tidlig 80 modell, sånn firkanta) med 1,6 liter Twincam (med eller uten turbo?) uten at de er kjørt i filler?

- Er alle GT modellene med turbo?
- Går utifra at disse bilene er blitt kjørt ganske hardt, men er jo også klar over Toy's psykokvalitet. Er det noe igjen av disse bilene? Fungerer evt. turbo fortsatt?

Er svært taknemmelig for svar.

#101570  av CelicaTurbo

Ingen Corolla GT har turbo, men det finnes en modell med kompressor som kun ble levert på marked med høyreratt. Det finnes biler her til lands hvor denne motoren er montert, eller noen har ettermontert en turbo men det kan være vanskelig å finne en slik. Det er vel trygt å anta at de fleste Corolla GT fra den tiden har levd et hardt liv. Det er mekanisk solide og pålitelige biler så motor og drivverk burde ikke være noe problem på disse, men det er rusten som tar de. Om du finner en godt priset bil og forsikrer deg om at det ikke er alt for mye rust på den så vil den nok være et trygt og godt kjøp. Det er ihvertfall en meget artig bil å kjøre :)

#101574  av hÃ¥vardbj42

Aha, ok. Jeg så det var en bil til salgs med turbo, trodde derfor noen var levert med det.

Min onkel hadde en ny slik i sin tid, jeg var liten gutt da, men husker den gikk no jævlig. Kan det stemme at den var 4wd?

Hva ligger disse bilene på i pris? GT versjonen altså. (de jeg så varierte veldig)

Takk for svar!

#101586  av CelicaTurbo

De har forhjulstrekk og de går bra nok, men jeg vil ikke kalle det "noe jævlig" da men alt er jo relativt og det spørs hva du var vant til når du var liten gutt ;) Høres nesten ut som du beskriver Mazda 323 GTX/GTR, det er små biler som ligner meget på den lille firkantede Corollaen, men disse har firehjulstrekk og turbo og går noe jævlig. Med dette er biler fra begynnelsen av 90-tallet og jeg vil ikke anbefale en slik som førstebil akkurat :)

Pris for en Corolla GT, 20-25.000 for et greit eksemplar vil jeg tro, ikke så mye mer ihvertfall.

#101589  av hÃ¥vardbj42

Neida det var en Toy, men no jævlig kan forklares med at jeg er vant til store sugediesler uten turbo.. :D (med turbo går det ganske så bra). Du vet når man er 6 år så forvrenges virkeligheten litt..

Takk igjen, søster bryr seg ikke om i usteendet (på bilen) og skal ha noe som ikke går istykker, så da vel en slik Corolla et ganske godt valg.

#101592  av sexten

Personlig er jeg veldig svak for Toyota Starlet GT Turbo når det gjelder denne typen biler.
http://www.modifiedcars.com/cars/2439.htm
Tror denne godsaken kunne kjørt fra mye rart :D
Ser ikke så værst ut heller da...
Bilde

#101637  av CelicaTurbo

joda, tøffe lomme-racere det der, men ganske vanskelig å få tak i da :)

#101669  av GT_rider

Minner meg litt om en viss liten gti-r den der :) Den går noe helt jævli

#102115  av lasserj

skal man kjøpe corolla GT bør du sjekke at den ikke drikker olje å at girkassa er bra, GTer blir jo stort sett grise kjørt :wink:

har en kompis som har corolla GT 86mod, den runna 300 0000km i høst, den rapet på 3gir men det gikk seg til etter et år:)
 #104439  av kebab

håvardbj42 skrev:Hej
Selv kjører jeg Land Cruiser og skal fortsette med det, men min kjære søster får lappen om to måneder.

Går det an å kjøpe en Corolla GT (tidlig 80 modell, sånn firkanta) med 1,6 liter Twincam (med eller uten turbo?) uten at de er kjørt i filler?

- Er alle GT modellene med turbo?
- Går utifra at disse bilene er blitt kjørt ganske hardt, men er jo også klar over Toy's psykokvalitet. Er det noe igjen av disse bilene? Fungerer evt. turbo fortsatt?

Er svært taknemmelig for svar.
ring 41613291 har en til salgs med turbo
 #104534  av ae82turbo

Jeg har ett turbokit liggende til en 1987 twincam. Noen som er interessert ?
Er bygget til en AE82 med 4AGE, men kan modifiseres til å passe andre typer motor / karosseri.
Prisantydning 10K
 #105551  av corolla-gti-87

ae82turbo skrev:Jeg har ett turbokit liggende til en 1987 twincam. Noen som er interessert ?
Er bygget til en AE82 med 4AGE, men kan modifiseres til å passe andre typer motor / karosseri.
Prisantydning 10K
Hei du! nå ble jeg virkelig intrissert her, jeg har akkurat samme type og tilog med samme årsmoddel som du ville selge, jeg kan være intrissert. men vil gjærne vite hva slags effekt det kan gi og hvor "godt" brukt det kittet er. og trengs det andre moddifikasjoner i motor for settet? må byttes til lavkomp stempler o.l? kommer vel kansje ann på trykket...

#105627  av Apsis

sexten skrev:Personlig er jeg veldig svak for Toyota Starlet GT Turbo når det gjelder denne typen biler.
http://www.modifiedcars.com/cars/2439.htm
Tror denne godsaken kunne kjørt fra mye rart :D
Ser ikke så værst ut heller da...
enig!

Bilde
mums!
Bilde