Har den siste tiden fått to ting jeg ikke helt liker med bilen, så kanskje noen har tips, har vært borti dette før f.eks:
- ofte når vippelyktene går opp kommer det et høyt klunk fra den ene lykten. Det er ikke alltid det er lyd, og noen ganger er det høyere enn andre ganger. Lyden kommer idet heismotoren begynner å løfte lykten, omtrent som at motoren først treffer motstand når den begynner å jobbe, og overvinner motstanden med et klunk i lyktens drivverk.
- etter at soltaket ble tatt ibruk en gang i vinter mens det fremdeles var frost (jeg tenkte å smøre gummien der med silikon siden jeg først var i gang med dørene, trodde det meste hadde tint men det var tydelighvis litt is igjen rundt takluken) så har nå takluken problemer med å parkere i rett posisjon når jeg lukker den. Dvs, om jeg har lukker takluken etter at den har vært innfelt i taket så stopper motoren når luken er ca 1cm for kort fra kanten. Luken trekkes helt intill kanten fremme når jeg bruker knappen for å vippe opp bakkanten av luken istedenfor, men når jeg lukker luken her er det ikke alltid at bakkanten av luken blir plassert korrekt i forhold til resten av taket. Nå, jeg antar at det er noen tannhjul/reimer som har glippet noen tenner her, men noen forslag til hvordan dette kan justeres og hva det er som styrer når motoren skal stoppe osv?
- ofte når vippelyktene går opp kommer det et høyt klunk fra den ene lykten. Det er ikke alltid det er lyd, og noen ganger er det høyere enn andre ganger. Lyden kommer idet heismotoren begynner å løfte lykten, omtrent som at motoren først treffer motstand når den begynner å jobbe, og overvinner motstanden med et klunk i lyktens drivverk.
- etter at soltaket ble tatt ibruk en gang i vinter mens det fremdeles var frost (jeg tenkte å smøre gummien der med silikon siden jeg først var i gang med dørene, trodde det meste hadde tint men det var tydelighvis litt is igjen rundt takluken) så har nå takluken problemer med å parkere i rett posisjon når jeg lukker den. Dvs, om jeg har lukker takluken etter at den har vært innfelt i taket så stopper motoren når luken er ca 1cm for kort fra kanten. Luken trekkes helt intill kanten fremme når jeg bruker knappen for å vippe opp bakkanten av luken istedenfor, men når jeg lukker luken her er det ikke alltid at bakkanten av luken blir plassert korrekt i forhold til resten av taket. Nå, jeg antar at det er noen tannhjul/reimer som har glippet noen tenner her, men noen forslag til hvordan dette kan justeres og hva det er som styrer når motoren skal stoppe osv?
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet