TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvordan fÃ¥ dyp bass i Supra MKIII?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #93971  av Dice

Noen som vet hva som skal til for å få dyp bass i bilen. Husk at dette er en MKIII hvor man må få plass til targa taket.

@lpher, hva har vi plass til? :D

Jeg har aldri bygget noe anlegg før, så prøv å hold "ekstrem" bygging utenfor diskusjonen :wink:

Det jeg ser for meg er endten en ferdig kasse eller rør med 10" eller 12", eller en selv bygget kasse med 12".

#94189  av Turbotrille

Når jeg en gang får bilen opp å gå, og den virker, så har jeg tenkt endel på å få i noe anleggsgreier.
Har idag en 12" RF Power sub, men den krever for mye plass til at det er interessant å bruke den, da har tanken vært 2-4 8" i tilsvarende kvalitet, evt. 2 10", alt etter hvor stort kassevolum de trenger.
Men mitt tips vil være å bruke flere mindre elementer med god kvalitet, og selvfølgelig forsterker med også god kvalitet.

@lpher kan gjerne komme med en kommentar på denne planen. :D

#94198  av sindrejl

han karl med supra her inne har 12" i hjulbrønnen.. tar stortsett ingen plass men låter fett :)

#94223  av tojo

:D Ikke nå problem med 12"! Jeg har 2stk JBLGTI i kasse,,i hjulbrønnen har jeg 2 forsterkere(front & bak system),RF symmetry.
I tillegg har jeg en RF forsterker for bassene montert på basskassen.(fikk ikke plass i hjulbrønnen. :D
Ã… det beste av alt! Jeg har plass til targataket. :wink:

#94600  av KK-ma70

Fikk rimelig bra bass i mk3`n. la kassa i reservehjulsbrønnen. Måtte fjerne den tappen som man fester hjulet med da... Mål:440x440x200mm ca.. husker ikke helt... Har fortsatt god plass over subben... Kommer med blider mot sommeren, må bare bli færdi først :D

Subben er en RF P2 i lukket kasse.

#94602  av tojo

KK-ma70 skrev:Fikk rimelig bra bass i mk3`n. la kassa i reservehjulsbrønnen. Måtte fjerne den tappen som man fester hjulet med da... Mål:440x440x200mm ca.. husker ikke helt... Har fortsatt god plass over subben... Kommer med blider mot sommeren, må bare bli færdi først :D

Du kan ta turen til ACR(10-12Juni)? Så får vi se og høre. :wink:
Hva sier du til et samla foto med Toyota`er så langt øyet kan se. :D

#94605  av KK-ma70

tojo skrev:
KK-ma70 skrev:Fikk rimelig bra bass i mk3`n. la kassa i reservehjulsbrønnen. Måtte fjerne den tappen som man fester hjulet med da... Mål:440x440x200mm ca.. husker ikke helt... Har fortsatt god plass over subben... Kommer med blider mot sommeren, må bare bli færdi først :D

Du kan ta turen til ACR(10-12Juni)? Så får vi se og høre. :wink:
Hva sier du til et samla foto med Toyota`er så langt øyet kan se. :D
Er med jeg, Knall med treff :D Skal nok bli færdi til den tid... Håpe jeg.. hehe

#94715  av Dice

Har sett noen i statene som har 2 10" rør, klistret opp mot ryggen til baksetene, og fremdeles har plass til targataket.

Lager ikke disse tubene dyp nok bass eller?

Noen som gidder å løpe ut i bilen og måle avstanden fra targataket til baksetene for meg :oops: ?
Bilen er fremdeles langt vekke, så jeg får ikke gjort det selv.

#95039  av @lpher

Om noen føler kallet...så vil 2 stk 10" eller 2 stk 12" montert heeeelt bakerst i bagasjerommet på skrå...vendt lett lutende forover...spille skjorta av det meste skulle jeg tro! :D

MEN....dette krasjer jo så det holder for de av dere som har targa-tak å tenke på da...dessverre :)

#95072  av tojo

@lpher skrev:Om noen føler kallet...så vil 2 stk 10" eller 2 stk 12" montert heeeelt bakerst i bagasjerommet på skrå...vendt lett lutende forover...spille skjorta av det meste skulle jeg tro! :D

MEN....dette krasjer jo så det holder for de av dere som har targa-tak å tenke på da...dessverre :)
:D Har subbene(2*12") vendt lett lutende bakover :wink: å ja det er plass til targataket. :D

#95162  av Dice

Bilder?? :D :D

#106372  av KK-ma70

Vi har fortsatt problemer med å legge ifra oss taket, ser ikke hvordan du har løst det? Eller har ikke din targa-tak?