TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ta ut org. radio i MR2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #106394  av BrennaRacing

Noen som veit hvordan man tar ut den orginale radioen i Mr2 Mk2..Skal bytte høytalere i dørene, så da tror jeg at jeg bytter kabler mens jeg er i gang...Må man ha no spesialverktøy eller??

#106401  av Elzin

somregel er det en hurtig kobling som du klarer fikse med ett eller to små flatt skrujern.

#106411  av The Doctor

Du må ta av hele dekselet rundt spilleren.. Den er skrudd fast der... Ikke vanskelige jobben egentlig....
 #106490  av sindrejl

BrennaRacing skrev:Noen som veit hvordan man tar ut den orginale radioen i Mr2 Mk2..Skal bytte høytalere i dørene, så da tror jeg at jeg bytter kabler mens jeg er i gang...Må man ha no spesialverktøy eller??
vil også anbefale å bytte hele spilleren når du er igang :)

#106557  av chris

Ganske grei jobb.. Løft opp askebegeret.. der er det to skruer som må ut.. er også en skrue oppunder ved rattstammen, rett under tenningslåsen. Løsne den skinngreia rundt girspaken, og løsne deretter hele den plata som omkranser spaken (sitter i klips, så det er bare å ta i litt forsiktig). Så begynner man på hele den greia som går rundt spiller, luftekanaler etc. Alt sitter i klips der også.. begynn nederst og jobb deg oppover. Ikke røsk brutalt ut. Sitter tre ledninger som må løsnes på baksiden (nødblink og tenning). deretter er hele greia løst. Så er det bare å skru ut spilleren.

-edit-
kanskje bildene her kan hjelpe deg litt? klikk på de for å se større.. http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 1&start=15

#106577  av BrennaRacing

Veldig bra forklaring Chris....Takk dere andre å :D

Sindrejl:
Har nok tenkt til å bytte spilleren senere når økonomien tillater det, men det er EN DEL andre ting som prioriteres først. Syns faktisk det er pent med orginal spiller :D

Veit dere forresten hvor man får tak i noen kule "dobble" spillere som passer inni samme hull som orginalstereoen. Hadde vært fett å sett hva man kan få

#106596  av @lpher

BrennaRacing skrev: Har nok tenkt til å bytte spilleren senere når økonomien tillater det, men det er EN DEL andre ting som prioriteres først. Syns faktisk det er pent med orginal spiller :D
Cool :) Når du finner ut hva du har lyst på....så kan du jo sende meg eller Chris en PM med prisforespørsel om du vil? :)
BrennaRacing skrev: Veit dere forresten hvor man får tak i noen kule "dobble" spillere som passer inni samme hull som orginalstereoen. Hadde vært fett å sett hva man kan få
Denne er vel omtrent den eneste spilleren på markedet idag som passer til beskrivelsen din :D
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1260

#106641  av BrennaRacing

Fett....Den var jo grisetøff, men prisen er vel sikkert litt stiv?? Har litt dårlige erfaringer med kenwood å men....

Takk for tilbudet @lpher, det skal jeg huske på
Sist redigert av BrennaRacing den 09 mai 2005 16:54, redigert 1 gang totalt.