TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Damoncutt og hvite blinkers

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #106667  av BrennaRacing

Noen som har noen bilder av damoncutt blinkers og vanlige hvite blinkers man kjøper hos toyota?? Lurer på hva forskjellen er

Thanks
:D

#106686  av Master

Jeg var nettopp på posthuset og henta mine diamond cut blinkers fra England (via ebay). Kosta meg 737 KR inkl frakt/toll.

De så meget bra ut!

Legger ved et bilde av dem samt de matte originale fra Toyota som jeg hadde på gammelbilen..
Vedlegg
IMG_1003[1].jpg
IMG_1003[1].jpg (259.85 kiB) Vist 789 ganger
IMG_0778.jpg
IMG_0778.jpg (48.99 kiB) Vist 793 ganger

#106688  av lasse

Er det paklys i de diamond cut lampene?

#106690  av Master

Det som er... Disse diamond cut lysene er beregnet for det amerikanske markedet så de har en kombinert 21w/5w oransje lyspære som blinker 21w og lyser 5w oransje park. Dersom du har den europeiske mr2-versjonen og vil bruke separat blinklys/parklys må du borre et hull i disse lyktene for å få plass til den parklyspæra du allerede har.

Spørsmålet er om man er villig til å jobbe litt for det man vil ha :)

Jeg har en US MR2 Turbo, men for å få den godkjent i Norge må man ha hvitt parklys og oransje blinklys. Så jeg må nok også modifisere. -til og med ordne til med en ekstra pæreholder til parklysa.

Men har man litt peiling på elektronikk, så er ikke det noe problem. ;)

#106726  av [BHS]paladin

Safft suse hvor har du skaffa de baklykktene..... event flere bilder, de så nice ut

Venter i spenning

#106780  av Erlend

[BHS]paladin skrev:Safft suse hvor har du skaffa de baklykktene..... event flere bilder, de så nice ut

Venter i spenning
Baklykter? Hvor da hen? :P

#106788  av kake

Pent glass på de diamondcutene, men jeg ville ikke hatt de pga at du får oransje parklys eller hvitt blinklys. Dessuten har jeg hørt om flere som har mistet den ene delen, pga at de bare detter ut ? (ref mr2oc).

Edit: Om det funker å modde slik som Master beskriver, så kan de jo bli skikkelig fine :)
Sist redigert av kake den 09 mai 2005 21:45, redigert 3 ganger totalt.

#106789  av Master

Mener du de i profilen min?

<-- her ca? :)

De lages av revision6 og fins på http://www.revision6.com

Du finner flere bilder der..

#106796  av sw20

finnes det ikkje sanne kvite baklys og...???
som ser ur som dei orginale kvite framlysa???

#106804  av Master

kake skrev:Pent glass på de diamondcutene, men jeg ville ikke hatt de pga at du får oransje parklys eller hvitt blinklys. Dessuten har jeg hørt om flere som har mistet den ene delen, pga at de bare detter ut ? (ref mr2oc).

Edit: Om det funker å modde slik som Master beskriver, så kan de jo bli skikkelig fine :)
Visst funker det :)

Når det gjelder at disse faller ut så ser jeg nå at det fins noen tilfeller av dette i statene. Dette er åpenbart en svakhet med disse diamond cut lyktene. Løsningen fant jeg også på mr2oc: du tar en liten plastdings som passer i det firkanta hullet i frontfangeren fra de gamle lyktene dine over til de nye. Da skal de visstnok sitte på plass. Evt fest dem med strips/hyssing etc. (lyktene har et hull på innsida)

Er litt vanskelig for meg å se hva som må gjøres i og med at jeg ikke har bilen foran meg, men er jeg er sikker på at det fins ei løsning :)

#106822  av Neemi

Master skrev:
kake skrev:Pent glass på de diamondcutene, men jeg ville ikke hatt de pga at du får oransje parklys eller hvitt blinklys. Dessuten har jeg hørt om flere som har mistet den ene delen, pga at de bare detter ut ? (ref mr2oc).

Når det gjelder at disse faller ut så ser jeg nå at det fins noen tilfeller av dette i statene. Dette er åpenbart en svakhet med disse diamond cut lyktene. Løsningen fant jeg også på mr2oc: du tar en liten plastdings som passer i det firkanta hullet i frontfangeren fra de gamle lyktene dine over til de nye. Da skal de visstnok sitte på plass. Evt fest dem med strips/hyssing etc. (lyktene har et hull på innsida)
Akkurat det problemet har jeg fått med mine diamond cuts, min venstre refleks foran datt av og er borte, så jeg må bestille meg nytt sett :(

#106841  av chris

Neemi skrev:
Master skrev:

Akkurat det problemet har jeg fått med mine diamond cuts, min venstre refleks foran datt av og er borte, så jeg må bestille meg nytt sett :(

Finnes en VELDIG enkel løsning på det.. man skrur av den "tuppen" som er på de originale refleksene, og setter den på de nye refleksene.. og vips! så sitter det så godt at man kan få problemer med å få de av igjen :)

#106854  av Neemi

chris skrev:
Neemi skrev:
Master skrev: Visst funker det :)

Finnes en VELDIG enkel løsning på det.. man skrur av den "tuppen" som er på de originale refleksene, og setter den på de nye refleksene.. og vips! så sitter det så godt at man kan få problemer med å få de av igjen :)
Eller ikke, for dette er akkurat det jeg gjorde. Hadde jeg ikke satt den på med den tuppen så hadde de aldri i verden festet seg.
De festet seg, men den ene datt altså av likevel.

#106891  av sindrejl

Master skrev:Mener du de i profilen min?

<-- her ca? :)

De lages av revision6 og fins på http://www.revision6.com

Du finner flere bilder der..
men er de godkjennte?