CelicaTurbo skrev:Velkommen til forumet! Men nei, de har begge 50/50Har alle euro spec (turbo 4wd) st185 torsen diff bak? Har lest på alltrac.com att dei også er levert med åpen diffog har ellers senter viskosediff og torsen bakdiff.

CelicaTurbo skrev:Velkommen til forumet! Men nei, de har begge 50/50Har alle euro spec (turbo 4wd) st185 torsen diff bak? Har lest på alltrac.com att dei også er levert med åpen diffog har ellers senter viskosediff og torsen bakdiff.
jostein_loenning skrev:I USA ble de færreste levert med torsen diff bak, men så langt jeg har funnet ut ble alle i Europa levert med dette, i tillegg fikk de i USA oppgradert girkasse til 151F i 93 men denne ble levert i Europa selv på 90-modellene.. Det er mye som står på alltrac-forumet som kun stemmer for amerikansk marked, men du kan ikke være 100% sikker på hva du har uten å åpne diffen og se.CelicaTurbo skrev:Velkommen til forumet! Men nei, de har begge 50/50Har alle euro spec (turbo 4wd) st185 torsen diff bak? Har lest på alltrac.com att dei også er levert med åpen diffog har ellers senter viskosediff og torsen bakdiff.
Og att det ikkje er nåken spesiell måte å finna ut kva som står på din bil. Må rett å slett åpna å sjå for å finna ut.
CelicaTurbo skrev:og en ting til: orginalt lader turboen på disse bilene mindre trykk i 1. og 2. gir enn de gjør i høyere gir (elektronisk ventil styr av ECU), samt at samme begrensningen gjelder i alle gir når motoren er kald. Aner ikke hvorfor dette er gjort i 1. og 2. gir men det vil si at bilen kan føles urimelig slapp i forhold til effekten på 204hk i de to girene om den fremdeles er 100% orginal. Man omgår dette når man monterer boost controller og bilen blir da mye artigere i alle gir. Bare en ting å være klar over.Er det sån på alle toyotane men turbo?
celicagutten skrev:Så langt jeg kjenner til gjelder det kun for firehjulstrekkerne, dvs at 90-93 modellen er begrenset i 1. og 2. gir og 94-99 modellen er begrenset kun i 1. gir vistnok. Ellers er ihvertfall alle biler med 3S-GTE 2.0 liter turbomotoren begrenset i trykk når motortempen er lav eller utetempen er lavere enn ca null grader. Om det er slik for andre biler fra Toyota aner jeg ikke. Generellt er det også slik at turbobiler vil produsere lavere trykk i 1. og kanskje 2. gir pga mindre motstand for motoren å jobbe mot, men det er en helt annen sak.CelicaTurbo skrev:og en ting til: orginalt lader turboen på disse bilene mindre trykk i 1. og 2. gir enn de gjør i høyere gir (elektronisk ventil styr av ECU), samt at samme begrensningen gjelder i alle gir når motoren er kald. Aner ikke hvorfor dette er gjort i 1. og 2. gir men det vil si at bilen kan føles urimelig slapp i forhold til effekten på 204hk i de to girene om den fremdeles er 100% orginal. Man omgår dette når man monterer boost controller og bilen blir da mye artigere i alle gir. Bare en ting å være klar over.Er det sån på alle toyotane men turbo?
Er det sån på mk3 supraen og?