Da har jeg fått motorhaveri..
Jeg kjørte min kjære svigermor på jobb, gikk i fredelig tempo ikke noe hard kjør. Parkerte bilen, en time senere når jeg starter, så kakkler motoren som en annen diesel motor. Jeg spretter ut å klør meg i huet, hva i helvete er det nå?
Jeg kjører bilen bort til det vanlige verkstedet jeg bruker å ha bilen på, men de er full booket, så drar til et annet verksted. De bytter tennplugger og står å klør seg i huet, nei.. Du får bare komme tilbake etter helgen. Så tar de 416kr for jobben, jeg bare... hyyyyl! 400kr rett i dass når problemet er der ennda...
Drar tilbake til den vanlige verkstedet, de sier at de kan se på bilen hvis jeg kan sette den ifra meg der. Så jeg gir dem nøklene å går hjem, en time senere ringer telefonen. Da har de målt kompresjon på sylinderne, å sylinder 1 og 2 er død, de mente det kunne være topp pakningen, å de spør om jeg vil at de skal skru av toppen for å sjekke.
Jeg har hørt mange skrekkhistorier om at når toppen må av så koster det skjorta, dermed ba jeg de om å la være å gjøre noe mere.
Å spørsmålene mine er da som følger:
Jeg er ingen ekspert på området, men jeg synes det høres rart ut at topp pakningen er alt som feiler når bilen høres utsom den spiser metall og kakkler som en diesel motor...
EDIT: Hva koster en FORSTERKET topp pakning forresten?
Takker for svar!
Jeg kjørte min kjære svigermor på jobb, gikk i fredelig tempo ikke noe hard kjør. Parkerte bilen, en time senere når jeg starter, så kakkler motoren som en annen diesel motor. Jeg spretter ut å klør meg i huet, hva i helvete er det nå?
Jeg kjører bilen bort til det vanlige verkstedet jeg bruker å ha bilen på, men de er full booket, så drar til et annet verksted. De bytter tennplugger og står å klør seg i huet, nei.. Du får bare komme tilbake etter helgen. Så tar de 416kr for jobben, jeg bare... hyyyyl! 400kr rett i dass når problemet er der ennda...
Drar tilbake til den vanlige verkstedet, de sier at de kan se på bilen hvis jeg kan sette den ifra meg der. Så jeg gir dem nøklene å går hjem, en time senere ringer telefonen. Da har de målt kompresjon på sylinderne, å sylinder 1 og 2 er død, de mente det kunne være topp pakningen, å de spør om jeg vil at de skal skru av toppen for å sjekke.
Jeg har hørt mange skrekkhistorier om at når toppen må av så koster det skjorta, dermed ba jeg de om å la være å gjøre noe mere.
Å spørsmålene mine er da som følger:
Jeg er ingen ekspert på området, men jeg synes det høres rart ut at topp pakningen er alt som feiler når bilen høres utsom den spiser metall og kakkler som en diesel motor...
EDIT: Hva koster en FORSTERKET topp pakning forresten?
Takker for svar!