Hvorfor skulle du det?
Så vidt jeg vet så er oppgaven å hindre turbulens, og dermed lyd, i luftintaket. Fjerning av denne, og evt. montere blingbling alu rør, vil gi mer lyd(!) og luften vi sansynligvis(?) gå mye letter inn i motorn.
Det er mange som sier at man kan miste effekt ved å fjerne denne, det er altså bare tull?
Stemmer det ja Syntes det var noe kjent med nicke ditt. Du mister ikke noe effekt ved og fjerne resonans boksen din. Du får en dypere og mere bassfylt lyd. Men mens du alt er i gang, så monter K&N filter
X-Toyota Celica Carlos Sainz Limited Edition 3391-5000
X Mitsubishi Pajero 2.5TD 1985 Mod
X Volvo 240 1989 2,3 Injection
Fjernet denne boksen på min MK6 og merket STOR forskjell i lyd over 3000-3500rpm.
Hullet var på 40mm letet desperat i garasjen for å finne noe som kunne blende hullet, fant sånn listsilikon passet akkurat (kun for å teste) kjøpte senere blendingslokk fra biltema
Vedlegg
DSCF0094 (Medium).JPG (72.43 kiB) Vist 1149 ganger
DSCF0093 (Medium).JPG (73.19 kiB) Vist 1150 ganger
Hehe, skikkelig Reodor Felgen-løsning den boksen der ja!
***
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.
***
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.