TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Overtal meg, please :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107597  av Alf

Hvorfor skal jeg kjøpe meg en mr2 istedetfor en mer praktisk bil som f.eks. en celica gti(bortsett fra bakhjulstrekk seff). Vil gjerne høre av dere som har bilen, hva det er som gjør de spesiell for dere. Jeg har lyst på en, men det er noe som sier meg at jeg kan komme til å angre på det, med tanke på bagasjeromsplass, antall seter, osv.

Overtal meg :)

#107601  av Master

Personlig mener jeg at MR2 MKII har et utseende som overgår alle andre MR2 og Celica såfremt som maaange nyere biler som koster flere ganger så mye. Så må vel bakhjulstrekken og midtstilt motor trekke noe opp (morsommere kjøreegenskaper). En 15 år gammel bil som snur hoder på gata står det respekt til! Tidløst design osv osv :)

Men så er det sånn at mange liker f.eks Celica bedre, så du får bare spørre deg selv hva du har lyst på. Ikke værre enn det :)

#107604  av Raze_r

jeg er veldig fornøyd med mr2 mk2`rn min....
utsende er utroligt,motor er utroligt,alt er utroligt.. :P
litt dumt m 2 seter, men shit au,mindre mas under kjøring :wink:
syntes faktisk ikke bagasjerommet er så lite... får plass til en del da :P
men du bestemmer seff selv.....

#107605  av Goose

Celica er mer praktisk bil. Mr2 er mer mosomere bil.

Kjøpte Celica (da var det en 1996 modell) fordi jeg ville ha muligheten til å kunne ha med mag ting når jeg kjører. Celica er en bil som skal ha respekten for sin stabilitett i svingene, på vinter føre og fremkomligheten er ganske bra med tanke på at det er en sportsbil. Folk blir overrasket når en celica suser forbi fjellveiene uten å ha problemer. Bilene sitter også bra på veiene. Ikke så bra som MR2 men det er respektabelt bra.
SÃ¥ som jeg sa celica ble mitt valg fordi jeg ville ha litt mer praktisk bil enn 2 setter med mulighet for "2 kiwi poser bak" og ikke noe mer.
Etter 3 år kjøpte jeg min neste celica T23 noe jeg er veldig glad for at jeg gjordet.

Mr2 kan jeg ikke uttale meg om siden jeg har ikke eid en. Men du fikk evartfall grunnen på hvorfor det ble celica på meg tilbake i 1999 og ikke mr2.

#107633  av Mr.Maximuz

tenkte samme tanke selv..men har alltid hatt lyst på en mr2 mk2, den ser jo skammelig bra ut :!: :!:

noen jenter som kom bort til meg og spurte om det var ei porsche..iq'en på de to var sikkert ikke overveldende, men for mannen i gata har du bil på linje med ferrari og porsche..hehe..satt litt på spissen!

flere som har hørt uttrykket "fattigmanns ferrari"?

dessuten..tell hvor mange celica du ser iløpet av en dag og så tell hvor mange mr2..det som avgjorde saken for min del..
 #107645  av sindrejl

Alf skrev:Hvorfor skal jeg kjøpe meg en mr2 istedetfor en mer praktisk bil som f.eks. en celica gti(bortsett fra bakhjulstrekk seff). Vil gjerne høre av dere som har bilen, hva det er som gjør de spesiell for dere. Jeg har lyst på en, men det er noe som sier meg at jeg kan komme til å angre på det, med tanke på bagasjeromsplass, antall seter, osv.

Overtal meg :)
jeg også savner bagasjeplass og flere seter osv.. men.. PRØV en mr2 og så prøver du celica.. du finner ut tvert hva du vil ha, 90% sannsynlighet for at det blir mister two det gitt ;) Sånn det funket for meg iallefall, UTROLIG gøy bil!! :D En forvokst gokart!

#107646  av sindrejl

Goose skrev:Celica er mer praktisk bil. Mr2 er mer mosomere bil.

Kjøpte Celica (da var det en 1996 modell) fordi jeg ville ha muligheten til å kunne ha med mag ting når jeg kjører. Celica er en bil som skal ha respekten for sin stabilitett i svingene, på vinter føre og fremkomligheten er ganske bra med tanke på at det er en sportsbil. Folk blir overrasket når en celica suser forbi fjellveiene uten å ha problemer. Bilene sitter også bra på veiene. Ikke så bra som MR2 men det er respektabelt bra.
SÃ¥ som jeg sa celica ble mitt valg fordi jeg ville ha litt mer praktisk bil enn 2 setter med mulighet for "2 kiwi poser bak" og ikke noe mer.
Etter 3 år kjøpte jeg min neste celica T23 noe jeg er veldig glad for at jeg gjordet.

Mr2 kan jeg ikke uttale meg om siden jeg har ikke eid en. Men du fikk evartfall grunnen på hvorfor det ble celica på meg tilbake i 1999 og ikke mr2.
Hehe, vi gutta som prøver å pakke anlegg i kjerra får jo ikke plass til to kiwi poser engang lenger :D

#107654  av Goose

sindrejl skrev:
Goose skrev:Celica er mer praktisk bil. Mr2 er mer mosomere bil.

Hehe, vi gutta som prøver å pakke anlegg i kjerra får jo ikke plass til to kiwi poser engang lenger :D
hehe. er derfor jeg kjører celican. :wink:

#107662  av Tom-R

Kjøpte MR2 for 2 uker siden og har ikke angret et sekund. En skikkelig morsom bil å kjøre.

Trenger man flere seter enn 2 da??? Ett til deg og ett til dama.:P Bagasjeplassen er jo også mer enn stor nok for folk flest som ikke skal på langtur til danmark med telt og andre tursaker. For min del har jeg iaff. ikke bruk for flere seter eller mer bagasjeplass. Hva har man kompiser til???

Jeg valgte iaff. MR2 framfor Celica pga. mye penere utseende og en mye morsommere bil å kjøre. (PS! Har prøvd Celica også) Gå for MR2 du:D

#107868  av croco-Frod

Jasså ja Tom.... 8)

Ser du retter kvass kritikk mot Celica her.... :evil:

Selv om enkelte utrolig nok sverger til MR2 :wink: , så er det unødvendig å snakk dritt om Celica.... :!: :!:

Hehe..

(Noe intern mellom meg og Tom.... :) )

#107869  av Tom-R

Nei nei Frode...

Snakker ikke dritt om celica... Tenkte å kjøpe meg det da jeg skulle kjøpe bil, men ble MR2 istedet. Grunnen til dette var at MR2`n har bakhjulstrekk (noe jeg ikke hadde på min forrige) og at jeg liker utseende på de. Celica er pene biler de å, mer praktisk er de også. Min neste bil kan godt bli en celica. Men for øyeblikket vil jeg ha litt lek og morro med bakhjulstrekk:D

#107915  av CelicaTurbo

Vel, jeg har eid en MR2 GTi og eier nå en Celica Turbo og kan trygt si at MR2'en er en mye artigere bil (med tanke på veiholdning og kjørefølelse) men den har noen seriøst store begrensninger når det gjelder praktisk nytte. Celicaen er fremdeles en artig bil, men du har plass til passasjerer, et lite flyttelass, skikkelig stereo osv. Hvor kjapp Celica GTi er mot MR2 GTi aner jeg ikke, vil tro at de er relativt like bortsett fra i starten. :)

#107929  av CelicaTurbo

hehe, joda, jeg er pent nødt til det gitt, hvis ikke må jeg legge ut penger for en ekstra billigbil eller noe og det har jeg egentlig ikke råd til ;) Men men, barnevogn er det garantert plass til, største problemet tror jeg er å finne barneseter og andre løsninger som passer greit frem til barnet er gammelt nok til å sitte i setet bak på en vanlig måte :D Men, jeg vet det er mulig og andre sier det er mulig, og da må jammen det Celican kunne kalles en praktisk bil ihvertfall ;) Andre kjekke ting med Celicaen; du får plass til komplett sett med fire hjul for de to gangene i året hvor du har behov for å bytte dette og kanskje ikke vil bytte på samme sted hvor dekkene er lagret. Eller i fjor sommer hvor jeg dro hjem tilbake fra ferie i østfold med ett stykk 160 liter akvarie med plasttopp m lysrør, allt ustyret, og stort tre-møbel som akvariet stod på, ca 20 liter sand, en kjølebag, en koffert, en ryggsekk og diverse poser og annet fra vår to ukers ferie hos svigers. Det hadde jammen det ikke vært mulig i en MR2 :lol: