TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• montere mÃ¥lere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107710  av perchr

hei, vurderer å kjøpe meg ett par målere for å putte på a-stolpen, vakum, oljetemp, oljetrykk f.eks.. men så er jeg ikke mestermekker, såjeg lurte på hvor og hvordan skal de målerene/sensorene festes på bilen? :?: :? noen som kan hjelpe?

#107724  av sw20

hei jeg laga noe sant for litt siden...

kan jo bruke en slik for å få festa dei... veit ikkje om e sjønna heilt ka du meina med det.. men mine står no inne i denne???
Vedlegg
DSCN1131.JPG
DSCN1131.JPG (146.82 kiB) Vist 137 ganger

#107726  av perchr

var kanskje litt uklar her, jeg mener ikke festing av selve "klokkene" med viserene, men de må jo være koblet til en plass for å kunne f.eks lese av oljetempenm oljetrykket og vakum?

#107740  av CelicaTurbo

Det er ikke så vanskelig å montere slike sensorer men om du ikke har peiling er det kjekt med hjelp fra noen som kan det. Mange slike målere leveres med uforståelige japanske manualer og da er det ikke mye hjelp i dem, og om du får manual på et språk som kan forståes så er manualen så generell for alle motorer at det fremdeles kan være vanskelig å finne frem på din egen motor..

#107956  av Raze_r

med oljetemp må man vel borre hull i bånnpanna og sveise oppi en sensor... :?:

#107961  av CelicaTurbo

man får oljetempsensorer som er erstatning av bunnpluggen, og man kan også kjøpe en sandwitch-plate som står mellom motor og orginalt oljefilter og gir deg uttak for oljetemp og oljetrykk..

#107967  av sw20

CelicaTurbo skrev:man får oljetempsensorer som er erstatning av bunnpluggen, og man kan også kjøpe en sandwitch-plate som står mellom motor og orginalt oljefilter og gir deg uttak for oljetemp og oljetrykk..
hvor får eg kjøpt dette...
har liksom ikkje heilt troa på å borre i bunnpanna...

men det e jo en utvei...hehe..

#107974  av CelicaTurbo

Greddy har en slik sandwitch, men jeg kan ikke garantere at den passer på 3S-GE motoren.. Crazytuning i norge markedsførte disse tidligere men de har jo avsluttet sin virksomhet så nå aner jeg ikke.. kanskje takakaira.com har disse tilgjengelig.

#107999  av jensi

Har en jeg som jeg ikke fikk brukt.PM meg dersom du er int.
Jensi