TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dumpventil fra helvete

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #108018  av GT4 CS

Min glm kjære dumpventil som ikke lenger er så kjær driver og kødder det til for meg. Stemplet mitt er ikke tet på baksiden,altså der vacum holder stemplet lukket, sitter ingen pakning der som er gåen, rettere sagt sitter det kun en pakning i låkket man skrur sammen. Stemplet er og slarkete så det hjelper ikke og shimse opp og stramme fjæra heller. Det skulle tilfeldigvis ikke være noen som har en ekstra og låne meg slik at jeg slipper og få whiplash på våler til helga. Den jeg har er fra turboxs, legger ved et bilde av den.
Vedlegg
carlos sainz 060.jpg
carlos sainz 060.jpg (42.06 kiB) Vist 257 ganger
 #108032  av cs2451

GT4 CS skrev:Min glm kjære dumpventil som ikke lenger er så kjær driver og kødder det til for meg. Stemplet mitt er ikke tet på baksiden,altså der vacum holder stemplet lukket, sitter ingen pakning der som er gåen, rettere sagt sitter det kun en pakning i låkket man skrur sammen. Stemplet er og slarkete så det hjelper ikke og shimse opp og stramme fjæra heller. Det skulle tilfeldigvis ikke være noen som har en ekstra og låne meg slik at jeg slipper og få whiplash på våler til helga. Den jeg har er fra turboxs, legger ved et bilde av den.
Jeg har en.. Den er egentlig en resirkulerbar da.. men kan ta den med til våler!!

#108095  av GT4 CS

Helt supert :) Hvordan er hylsa du monterer den på? Får du tatt et mål av den slik at jeg vet hvordam gummislange jeg må ha med :)
Kan vel kjøres som åpen og de fleste resirk dumper har jeg hørt :)

#108110  av 2fastgt4

og hva blir det neste?RFL :D

#108147  av GT4 CS

Tenkte lage en selv. Tar et 5" rør og sveiser på ic, så lager jeg et stempel med fjær og ordner så jeg får det tett, sveiser på et 5" rør der jeg dumper ut lufta og monterer inn noen propeller og slik sirene de gamle tyske stuka bombeflyene hadde. Da kan RFL dumpen gå og legge seg :lol:

#108174  av Elzin

jeg har nøyaktig samme dump som du, er det noe som bør byttes?

kan det skade motoren?

#108200  av cs2451

GT4 CS skrev:Helt supert :) Hvordan er hylsa du monterer den på? Får du tatt et mål av den slik at jeg vet hvordam gummislange jeg må ha med :)
Kan vel kjøres som åpen og de fleste resirk dumper har jeg hørt :)
25 mm tror jeg det er.. skal reise ut å sjekke etterpå.. Går fint å bruke den i friluft, men det blir ikke noe lyd(har testa den). Men går alltids an å mekke til noe trompet greier sikkert..

#108296  av GT4 CS

Så lenge dumpen din funker ok er det ingen grunn til og bytte den, men min har et stempel som er slarkete alle veier. Og det kan skade turboen din om du har uflaks, desuten nøkker det brutalt :(
25mm er helt supert det, er vel det på min og trur jeg. Om det kommer lyd eller ikke spiller ingen rolle, bedere og slippe og riste i filler bilen :)
Ut og kjøre du da?

#108398  av 2fastgt4

GT4 CS skrev:Tenkte lage en selv. Tar et 5" rør og sveiser på ic, så lager jeg et stempel med fjær og ordner så jeg får det tett, sveiser på et 5" rør der jeg dumper ut lufta og monterer inn noen propeller og slik sirene de gamle tyske stuka bombeflyene hadde. Da kan RFL dumpen gå og legge seg :lol:
bestiller en sånn av deg nå :lol: :lol:

#108427  av cs2451

GT4 CS skrev:Så lenge dumpen din funker ok er det ingen grunn til og bytte den, men min har et stempel som er slarkete alle veier. Og det kan skade turboen din om du har uflaks, desuten nøkker det brutalt :(
25mm er helt supert det, er vel det på min og trur jeg. Om det kommer lyd eller ikke spiller ingen rolle, bedere og slippe og riste i filler bilen :)
Ut og kjøre du da?
Kjekkere med litt lyd.. kan sikkert mekke sammen noe skvip for å få litt lyd. Jeg tar med noen shims og ekstra fjør. Viss det skal vise deg at den dumper hele tiden.. Ikke noe kjøring på meg.. Har ikke fått Downpipen og boost controlleren min enda.. Er ikke noe moro da!! Får stå på sidelinja