TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En liten GT4 kunkurranse?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #107854  av Morten

Heisann, hva sier dere om en liten GT4 konkurranse, raskeste rundetid på Nûrnburgring med en eller annen Toyota for eksempel?

Kom med forslag på regler osv. hvis dere er interessert.

#108008  av GT4 CS

Helt klart en genial ide.
Hva med og kjøre både orginalbiler og trimma?
Og alle slike elektroniske hjelpemiddler som gjør at bilen ikke sladder og spinner bør være bannlyst hehe

#108111  av Amund

hmm, hva med laguna seca, apexi mr2, medium racing tyres, eingen hjelpemidler, på arcade?

eller eventuelt den samme bilen på nurnburgring?

#108123  av CelicaTurbo

nurburgring er jo en ganske tidkrevende bane da, men kanskje så teknisk vanskelig så det hadde egentlig vært gøyest. Og, jeg kunne egentlig tenkt meg å kjørt med MR2 Turbo i konkuransen, pga at det er en kjapp men en bil som er vanskelig å utnytte og kjøre feilfritt. Da fri trim/justering på bilen med unntak av ingen hjelpemidler i form av stabilitetskontroll osv..?

#108145  av Goose

er med jeg, må bare få chipet eget PS2 (låner nå en)

#108185  av Morten

CelicaTurbo skrev:nurburgring er jo en ganske tidkrevende bane da, men kanskje så teknisk vanskelig så det hadde egentlig vært gøyest. Og, jeg kunne egentlig tenkt meg å kjørt med MR2 Turbo i konkuransen, pga at det er en kjapp men en bil som er vanskelig å utnytte og kjøre feilfritt. Da fri trim/justering på bilen med unntak av ingen hjelpemidler i form av stabilitetskontroll osv..?
Støtter den, meget godt forslag :D (Nurnburg, MR2 Turbo, fri trim, ingen stabilitetskontroll + antispinn osv.)

#108338  av Anders gullstein

Slenger meg med på bølgen jeg. trenger litt variasjon ifra iherdig kjøring for å oppnå 100%. Har kommet meg så langt som 84,2%, så begynner å se enden.

#108929  av Johnny_Bravo

tider da folkens?

#108941  av CelicaTurbo

tja, har bare begynt å få bilen klar og ca kjørbar og har ikke fått noen særlig gode tider enda, men så har jeg spillt spillet litt lite siden jeg fikk det egentlig.. Bruker vanlig håndkontroller og angrer litt på valget av MR2 Turbo gitt for den er en seriøs håndfull å kjøre på den banen der gitt, har alvorlige problemer med festet bak og retningsstabilitet ut av svingen selv nedtrimmet til 320hk men har begynt å få litt mer kontroll på den etterhvert med litt øvelse og en del justeringer av understellet som dessverre går på bekosning av styrerespons og frontens grep i sving.. kjører på harde slicks men må jammen få opp penger til noen soft slicks tror jeg..

#108965  av Anders gullstein

Har ikke funnet en på bruktmarkedet ennå, men den dukker nok opp før eller siden. :roll:

#109477  av Morten

Da fikk jeg endelig litt tid til å prøve meg i den konkurransen jeg la opp til:

første tid er 8:15:197 noe som bør kunne knuses betraktelig. (må forresten sjekke om ikke antispinn sto på, virket nesten sånn...)

Kom igjen alle sammen, den tiden er (utrolig nok) bestetid sålangt-1 :wink: :mrgreen:

Sånn, da skal jeg sjekke settinger og kjøre en runde eller fem til.... :twisted:

#109486  av KuHrOn_RaCeR

Skulle nesten laget en konkuranse hver uke hvor man bestemmer tid,bil,bane osv...Så oppsumeres resultatene på slutten av uka... 8) 8)

Prøvde 2 runder med MR2 Turbo full trim,R4 dekk, uten hjelpesystemer og endte opp med 7.14.957(har kinesisk versjon ja :roll: )

Skal nok forbedre den utover uka.... :P :P
Vedlegg
Bilde(8).jpg
Bilde(8).jpg (9.99 kiB) Vist 2745 ganger
Sist redigert av KuHrOn_RaCeR den 23 mai 2005 23:15, redigert 3 ganger totalt.

#109491  av CelicaTurbo

hm, jeg er ikke så alt for langt fra den tiden, men ligger et lite stykke bak. Men har ikke fått summet meg til å spare opp til bedre dekk. Men, når jeg velger banen under "world courses" eller hva det er, kjører "free driving" der så får jeg ingen indikering på dekktemperatur, vil dette si at dekktemp ikke har noen funksjon ved slik frikjøring?

#109493  av Morten

Den tiden jeg skrev må nok diskes da ASM osv. sto på... :oops:

Reell tid (2. forsøk, uten hjelpemidler, 418hk qualifying slicks)

8:20:808

Den skal forbedres kraftig før jeg legger meg :twisted:
(håper jeg..)

#109495  av Morten

CelicaTurbo skrev:hm, jeg er ikke så alt for langt fra den tiden, men ligger et lite stykke bak. Men har ikke fått summet meg til å spare opp til bedre dekk. Men, når jeg velger banen under "world courses" eller hva det er, kjører "free driving" der så får jeg ingen indikering på dekktemperatur, vil dette si at dekktemp ikke har noen funksjon ved slik frikjøring?
Så slik ut ja, så jeg gikk for de værste dekkene som fantes! (hjalp endel, men ble uansett mer enn en snurring ja...)