TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP!!! Effektanlegg + lykter til '97 Celica

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #107957  av Janne

Noen som vet om et effektanlegg, evt bare en effektpotte som kan passe til min '97 Celica 1,8 l?
Må ha et som brummer litt, men ikke så mye at det blir irriterende!

Ser også etter nye baklykter med klare blinklys. Jeg ser noen har disse - er de E-merket?

Håper noen kan komme med tips og råd :D

#107973  av Maverick

Vel, jeg kan ikke hjelpe deg med lyktene.
Men når det kommer til effektanlegg så har du jo et utall muligheter.

Selv valgte jeg å la Svendsen eksos lage et som passet bra til bilen min. Men nå vet jeg ikke om det er Svendsen eksos i Kristiansand :)

Har du lyst på skikkelig god brom-brom lyd kan du alltids få tak i et SuperSprint anlegg. Er det bare lyden du er ute etter holder det å anskaffe selve potta. Vil du ha effekt må du få tak i hele anlegget fra motor og bakover.

Det er drøssevis med nettbutikker som selger effektanlegg til din bil, jeg regner med noen kommer med linker etterhvert ettersom jeg ikke har noen ;)

For ei potte med grei lyd og kurant kvalitet må du regne med å betale mellom 1500 og 3000,-. Vær også obs på at du ikke bør overstige 2" hvis du skal ha et komplett anlegg, dette for at motoren din skal få riktig motstand slik at den kan yte så mye som den skal. For stor dimensjon (2,5" ->) og du mister effekt, for liten dimensjon og du får samme problem.
:)

Ellers velkommen på forumet! 8)

-edit-
Har funnet noen linker til deg anyway ;)
http://www.trstuning.no/
http://www.kollevold.no/
 #107983  av CelicaGT

Janne skrev:Noen som vet om et effektanlegg, evt bare en effektpotte som kan passe til min '97 Celica 1,8 l?
Må ha et som brummer litt, men ikke så mye at det blir irriterende!

Ser også etter nye baklykter med klare blinklys. Jeg ser noen har disse - er de E-merket?

Håper noen kan komme med tips og råd :D
Lyktene du sikter til er sikkert jap spec 96+ lyktene og dei er ikkje E- merka. Men eg har hatt dei på Gt og Gt-Four og verken purk eller biltilsynet har ikkje sagt noke. Du får kjøpt dei hos toyota, koster ca 700 pr stykk

#108026  av Janne

Takk skal dere ha :D
NÃ¥ er lykter bestilt, gleder meg som en unge!!!
Da er det bare potta igjen - der er jo viktig med litt brum-brum når en først kjører Celica :wink:

Hvis noen har en med perfekt lyd - si i fra!

#108027  av GT_rider

Er jo veldig individuelt hva som regnes for perfekt lyd :wink: Men.. Ta og søk litt rundt på nette. Utrolig hva du kommer over for å si det sånn. Supersprint vet jeg har meget pen lyd, siden en kompis hadde det på en primera gt.
SÃ¥ det merket kan jeg anbefale.

#108053  av celica_st205

Svendsen eksos laget potte til bilen min. den brummer veldig :)

#108101  av Rømmling

Maverick skrev: For ei potte med grei lyd og kurant kvalitet må du regne med å betale mellom 1500 og 3000,-. Vær også obs på at du ikke bør overstige 2" hvis du skal ha et komplett anlegg, dette for at motoren din skal få riktig motstand slik at den kan yte så mye som den skal. For stor dimensjon (2,5" ->) og du mister effekt, for liten dimensjon og du får samme problem. /
du sier ikke over 2' vis jeg setter på 2.5' fra katalysatoren blir det et problem med effekt tap da?

#108112  av Maverick

Rømmling skrev:
Maverick skrev: For ei potte med grei lyd og kurant kvalitet må du regne med å betale mellom 1500 og 3000,-. Vær også obs på at du ikke bør overstige 2" hvis du skal ha et komplett anlegg, dette for at motoren din skal få riktig motstand slik at den kan yte så mye som den skal. For stor dimensjon (2,5" ->) og du mister effekt, for liten dimensjon og du får samme problem. /
du sier ikke over 2' vis jeg setter på 2.5' fra katalysatoren blir det et problem med effekt tap da?
Er ufattelig vrient å si. Jeg sitter ikke med nok kunnskap til å regne ut hvor mye eksos og hvor mye motstand det er i 2" kontra 2,5". Men av erfaring virker 2" eksos som det beste alternativet til N/A motorer. Det er som sagt bare på turbomotorer at "dess større, dess bedre" teller ..

#108479  av Castrol

Hadde effektpotte fra TTE på Celicaen min. Veldig fornøyd med lyden, dyp og god! :) Toyota-forhandleren din kan skaffe produkter fra TTE, bare å stikke innom og høre. (TTE - Toyota Team Europe)

#108488  av Janne

Høres bra ut! :D
Skal bortom Toyota-forhandleren til uka og hente noen deler, skal høre med de da! Vet du sånn ca. hvilken pris de ligger på?

#108530  av Castrol

Potta koster 3419 kr hos Toyota. Tar et par døgn fra de bestiller til de har den på lager. :D

Bildet er av gammelbilen min med potta fra TTE. :)
Vedlegg
Castrol_Celica.jpg
Castrol_Celica.jpg (37.24 kiB) Vist 769 ganger

#108619  av Janne

Den likte jeg :D
Og så lenge den sier fint brum-brum er jeg fornøyd!!! :wink:

#109030  av teknikeren

Castrol skrev:Potta koster 3419 kr hos Toyota. Tar et par døgn fra de bestiller til de har den på lager. :D

Bildet er av gammelbilen min med potta fra TTE. :)
Samme potte som meg det der, fin lyd i denn ja, selv til å være 1,8 literen som står i bilen min.

#109031  av Castrol

Kjekt at det brummer litt. :wink:

Potta der gjør seg bra på bilen, både med tanke på utseende og lyd. :)

#187045  av Mr_Sann

Kan noe hjelpe meg med å finne delenr til denne potta? Jeg skal ha meg et effektanlegg til min st202 og min kamerat sin st200 og vi vil gjerne ha orignal utstyr på bilen

:D