TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effekt tap!!!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #108057  av Toyota4ever

Går ut fra at de fleste hær syns det fæle effekt tapet på disse bilen er synd.
Jeg byttet til redline 75w90 olje på min nettopp. Bjørnstad Bil mente jeg sparte ca.10-15hk i effektap :twisted:.
Og det morsomste er at jeg følte det på bilen, følte på en måte at den rullet lettere.

Anbefales på det varmeste :D :D :D :D

#108076  av Rømmling

kan man snakke om 15hp tap fra forskjelig olje??
hvor mye koser den olje og hvor får man tak i den?

#108079  av CelicaTurbo

merk at det er snakk om girolje her ihvertfall, for de som ikke ser det ;)

#108091  av Tor

Det var ganske drøyt da, men er fult mulig at det er sant, pga friksjon osv i oljen. Kansje det er med oljen som det er med luft, jo bedre kvalitet jo bedre går bilen :)

#108094  av funkes

Og det er langt fra alle som har positive erfaringer med Redline....

#108137  av sindrejl

dyrt? hva negative erfaringer har folk?

#108201  av cs2451

CelicaTurbo skrev:merk at det er snakk om girolje her ihvertfall, for de som ikke ser det ;)
Hehe. ja tror ikke den hadde egnet seg så bra til motor.. :roll:

#108261  av FireFox

Syntes det var drøyt mye med 10-15hk i effekttap jeg da... går det ann? :shock:

#108290  av cs2451

FireFox skrev:Syntes det var drøyt mye med 10-15hk i effekttap jeg da... går det ann? :shock:
Høres litt mye ut.. men at oljer er forskjellige er det ikke tvil om. Det kan jo være den perfekte olje for gt4...

#108301  av GT4 CS

Effekt tap i driverk er ikke uvanlig, alle biler har det, i en celica gt4 med 204hk har du kansje 170hk på hjula. Litt kjipt igrunn, men det er mye energitap ifra veiva til hjula, mye metal og deler som er i bevegelse og krever sitt. Akkurat som en del kvinnfolk hehe :lol:

#108302  av Goose

GT4 CS skrev:Effekt tap i driverk er ikke uvanlig, alle biler har det, i en celica gt4 med 204hk har du kansje 170hk på hjula. Litt kjipt igrunn, men det er mye energitap ifra veiva til hjula, mye metal og deler som er i bevegelse og krever sitt. Akkurat som en del kvinnfolk hehe :lol:
Sant det, spes det med kvinfolk har du erfaring med. Mye som går tapt pga dem... (referer til mini treff drammen) :roll:

#108303  av GT4 CS

Hehe, får jeg vel høre en stund :wink: Men bred erfaring på omerådet ja, man lærer så lenge man lever :lol:

#108767  av Toyota4ever

FireFox skrev:Syntes det var drøyt mye med 10-15hk i effekttap jeg da... går det ann? :shock:
Jo da, det er nok mulig.
En kompis av meg har en audi s4, han fikk 13hk mer etter olje skift på girkasse og diff. Testet i dyno benk før og etter, utrolig men sant.