TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• overhaling av motor, uorg. deler?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107255  av Kruger

Jeg skal overhale orginal motoren i min deilige 86' mk1. men lurer på om det er noen som hvet hvor jeg kan få tak i forsterkede veivlager og lignende.. lurer på om noen vet om forhandlerer av efektanlegg (janspeed?) til en rimelig penge, org anlegg koster ca 4900nok og det er litt mye. får jo spesial sveist effektanlegg for 6000nok..

#107300  av ArildM

Effektanlegg bestiller du direkte i fra england, ta kontakt med enten janspeed direkte eller andre butikker.
Har selv hatt kontakt med http://www.demon-tweeks.co.uk.
Forresten er det en fordel å bestille den rustfrie versjonen av anlegget :)

#107817  av Kruger

har du noen ide hva frakt og toll koster fra england, har sett en del på fensport.uk og der har de alt mulig tydeligvis...
 #107819  av Maverick

Kruger skrev:Jeg skal overhale orginal motoren i min deilige 86' mk1. men lurer på om det er noen som hvet hvor jeg kan få tak i forsterkede veivlager og lignende.. lurer på om noen vet om forhandlerer av efektanlegg (janspeed?) til en rimelig penge, org anlegg koster ca 4900nok og det er litt mye. får jo spesial sveist effektanlegg for 6000nok..
Godeste Anders Gullstein her på forumet har Janspeed på sin Mk1, og jeg kan ikke se for meg at han anbefaler dette til deg ..

#107842  av ArildM

Virker som om det er litt forskjellige meninger ang Janspeed ute og går da...?

http://linjin.mine.nu/janspeed.htm

Jørn skryter i alle fall av det. Mye av effekten som dette anlegget gir kommer vel pga at katalysatoren fjernes... Kjøper en det som ikke er rustfritt så er vel ikke holdbarheten på topp. Skulle likt å høre fra noen om de har dårlige erfaringer...
 #107851  av Morten

Kruger skrev:Jeg skal overhale orginal motoren i min deilige 86' mk1. men lurer på om det er noen som hvet hvor jeg kan få tak i forsterkede veivlager og lignende..
Prøv med en telefon / mail til : http://www.raceeng.com

De virker som om de har mye på lager og gode priser på motordeler :wink:

#108484  av Kruger

sett litt på priser, engelske firma skal ha ca 300 pund for div efektanlegg, noen som har noen ide på hvor mye dete vil koste meg på døra?

#108496  av pkgrette

eller vi 2 kan bestille sammen hks 268 dolla per stk? hmm den er jeg med på 8)

#108497  av pkgrette

eller vi 2 kan bestille sammen hks 268 dollar per stk? hmm den er jeg med på 8)

#108867  av Anders gullstein

Har ingenting ondt å si om Janspeed effektanlegget. Tror det er dette anlegget som gir mest effekt på mk1. Har akkurat satt på det rustfrie effektanlegget på min nå, og det gir bilen ett skikkelig rally soundtrack på høyt turtall. Kanskje ikke så pen lyd på lavt turtall, men ved sportslig kjøring durer det skikkelig med litt smelling i eksosen innimellom når man slipper gassen :wink: . Det passer dessuten rett på de orginale festepunktene. Inn i llandet koster det ca. 6000 for det rustfrie. kan kjøpes direkte fra Janspeed.

#108970  av ArildM

Ah, godt å høre :)

Skal ta å fjerne cat på min først og fremst, er sannsynligvis en org cat som står på, så jeg regner med litt effekt når jeg fårn fjerna :)
Noen som har no erfaringer i før/etterkant?