TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dekkslitasje

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #109402  av Luciferen

I forrige uke når jeg skulle legge om til sommerdekk(Bilen har en vannlekasje. prøver å fnne den. Derfor har jeg ikke giddet å legge om før) så merket jeg at dei gamle sommerdekkene var ganske skråslipte på innsiden på frammdekkene. Såg ut som om dei hadde skrapa bort i noe under full sving. jeg har 215/40 - 17" og bilen er ikke senket. Er dette for brede dekk eller?

#109407  av ST182

de er ikke for breie, dvs at de ikke er så breie at de vil subbe borti noen ihvertfall. Men som nevnt i en annen post her så er nok en time hos toyota for en firehjuls-kontroll en ting å vurdere.
Slik dekk slitasje skyldes ofte at spissinga ikke er justert inn etter 215-dekka dine, siden du mest sannsynlig kjører på noe rundt 185\65\14 eller noe på vinterdekka? Og da har nok spissinga blitt justert inn etter original-dimmen. :wink:

kenneth

#109414  av Luciferen

vinterdekk dim. er 195/60 - 16 trur ej.

#109431  av ST182

da skulle du ikke merka noe stort til dekkslitasje egentlig, men kan jo hende at den heller ikke har blitt justert riktig etter vinter dimmen heller da? koster ca 1000 spenn hos toyota for en firehjols-kontroll i såfall.. høres for meg ut som om spissinga er feil ihvertfall ..

kenneth