TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• usa bakfanger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #107934  av Ter Bek

Jeg har en usa import MR2 92. Mod. med smalt innfeldt plass for kjennemerke
Er det noen på forumet som har eller vet om det går å få byttet til lite kjennemerke bak. Slik det ser ut i dag er helt for gjævlig, det sitter jo et plakat som passer på vææn.Dritstygt. :evil:

MR2 Elsker. :D

#107937  av FireWalk

Et slikt? ;)

stikk på biltilsynet å få... du er litt heldig som har amerikansk bakfanger, for da er det lett å få et lite skilt.. si at det du har skaldrer og lager sprekker i lakken eller noe... :-)

Sjekk forskjellen på bildet under.. det gamle "plakat" skiltet til høyre, og det nye lille skiltet til venstre :)
Vedlegg
litt forskjell :)
litt forskjell :)
for-etter2.jpg (72.15 kiB) Vist 939 ganger

#108248  av Master

FÃ¥r man lite foran hvis man har US-mr2?

#108256  av FireWalk

Master skrev:FÃ¥r man lite foran hvis man har US-mr2?
man får ikke lite skilt forran uansett hva man gjør.. jeg var og hørte.. Bake kan man få lite skilt dersom det foreligger en grunn til det.. der kan hver enkelt "biltilsyn" godkjenne lite skilt.. Her kommer det såklart ann på hvem du treffer på og om de har en god dag eller ikke. Han jeg traff på hadde tydeligvis en god dag, for han kikket på bilen i 2 sekunder og sa det var greit...

Men når jeg hørte om å få lite skilt fremme så fikk jeg beskjed om at det var helt umulig... Han fortalte at dette med små skilt fremme er en praksis de har gått bort fra, pga dette med fotobokser og bomstasjoner osv.. Det var en periode en del som fikk, men dette er det slutt på nå vist nok.

Dersom bilen på noen som helst måte har plass til et vanlig skilt fremme, så skal det være det.. Og plass er det i aller høyeste grad på en hvilken som helst MR2. Selv de med veilside front får ikke lite skilt fremme. Han fortalte videre at det hadde kommet folk med gode grunner, som at skiltet hindret luftgjennomstrømning, og at motoren ble overopphetet pga det.. og selv disse hadde ikke fått lite skilt da dette må dokumenteres av autorisert verksted og greier.. og selv da er det svært vanskelig å få...

Han jeg traff på var veldig grei og sa han kunne være behjelpelig ved å sende inn en søknad om å få lite skilt, men han sa det var så uendelig liten sjans for at jeg kom til å få, at det var ikke verd å bruke opp blekket i pennen engang på å forsøke..

Så dere kan jo stikke å høre, men jeg kan si med 99,9% sikkerhet at det er ikke turen verd... dere får ikke lite skilt fremme... Men bake er det gode muligheter for å få! spesielt dere med US bakfanger! :-)

#108926  av Raze_r

man kan få lite skilt foran jo... vet om en som har det på mren sin... men vet ikke hvordan han fikk til det..

#108967  av FireWalk

da må det være lenge siden han fikk det i så fall.. jeg har også sett MR2er med lite skilt fremme, men disse fikk skiltene sine da det enda var "greit" å gi bort små skilt fremme... dette er en praksis de nå har sluttet med, så jeg tviler på at noen av oss får noe lite skilt fremme om vi kommer og spør nå... Du kan jo bare gå å spørre, jeg er 99,9% sikker på at du ikke får, med mindre du kan dokumentere at det store skiltet ødelegger motoren din.. at det ser stygt ut er ingen gyldig grunn..
 #109711  av Ter Bek

Hei! jeg var på biltilsynet i dag å fikk fiset lite skilt bak på bilen. Det var ikke noe problemer i heletatt når de så den digre LÅVEDØRA som satt der fra før.
Mye penere bil å se bakfra nå.

SÃ¥ tusen takk for tipset til dere som svarte meg. :D

MR2 Elsker

#109735  av FireWalk

Tenkte meg det ja! blir nok bra resultat ja! gratulerer :)