TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreerfaring Supra mkIV N/A???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #106245  av elino

Hvis alt går etter planen vil det stå en svart mkIV N/A på gården i løpet av høsten :D :D
Fra før har vi en rød mkIV TT+++ (audiobahn) Har kjørt denne i to år, men har ingen erfaring med N/A.
Da det har "tatt litt av" med den røde i det siste har behovet for en egen supra meldt seg :)
Det er sikkert noen her på forumet som har kjørt en N/A eller har hørt om noen som har det.
Jeg hadde satt stor pris på om noen ville dele erfaringen med meg :D :D

:wink:

#107138  av SupraAspirant

Dette er jeg interessert i også!

Hva koster de?

#107612  av Castrol

Fant en link til Motormagasinet på hjemmesiden til Japanauto

Motormagasinet skriver følgende om Supra mkIV n/a:

En annen overraskelse var en Supra uten turbo, som vi var sikker på at skulle bli som en daff Lada etter disse andre værstingene. Men en 3,0 liters hissig motor på 225 hester og nesten 300 Nm blir dette ingen sinke. Bånndraget er mer enn godt nok til å legge igjen litt dekkstøv for å si det på den måten...
Dessuten er denne bilen helt nydelig å kjøre, både hva kraft og egenskaper angår. Denne motoren skal visstnok være sterkere bygget opp enn turbomotoren, og brukes derfor ofte til værstinger som får ettermontert turbo.
0-100 er litt uklart, men et sted rundt 7 sekunder burde du klare det på uten for mye hjulspinn.
Ellers kan det jo nevnes for cruise-typen at mye utstyr kom som standard, blant annet aircondition og elektriske vinduer og seter...

#107921  av elino

Takk for svaret :D
Dette høres da bra ut. Vil tro dette blir den perfekte konebilen :wink:

#107936  av sindrejl

hva priser kan man få en N/A for? er relativt interessert i en sjæl :)

EDIT: sjekket litt sjøl og fant ut at det vil ligge på en 180k ferdig regga klar for veien..

#107977  av elino

Det er flere faktorer som avgjør prisen avhengig av hva en er ute etter....
Men den største forskjellen er om bilen er høyre- eller venstrestyrt

For meg er det kun venstrestryrt som gjelder :D
 #109908  av bisQuit

Hei.

Eg har i dag kjøpt meg en Toyota Supra gjennom Japanauto.no Vil si at bilen er noe av det mest sexy eg har kjørt noen gang. Og da skal det nemnest at eg har hatt det meste av råskap oppgjennom tidene. Var også i kontakt med Toyparts.no angående og montere turbokit på denne bilen. til 50 000,- inkl arbeid monterer dem og tester bilen for deg med en motor rett i underkant av 500hk :) Absolut verdt det.

#109914  av sindrejl

er vel litt feil å ta det her, men er en ting jeg sliter litt med, det er forsikringen. dem ser jo ikke forskjell på N/A og turbo dem, og krever 19k av meg selv med 50% bonus :(

#109920  av Turbotrille

sindrejl skrev:er vel litt feil å ta det her, men er en ting jeg sliter litt med, det er forsikringen. dem ser jo ikke forskjell på N/A og turbo dem, og krever 19k av meg selv med 50% bonus :(
Da bør du seriøst sjekke rundt noen andre steder, for jeg fikk en pris på ca 15K med 10% bonus hos Gjensidige, og de hadde ikke noen forskjell på hverken NA/Turbo og årsmodell varierte med kun noen få hundrelapper.
Dette var for full kasko. :?

#109954  av sindrejl

Turbotrille skrev:
sindrejl skrev:er vel litt feil å ta det her, men er en ting jeg sliter litt med, det er forsikringen. dem ser jo ikke forskjell på N/A og turbo dem, og krever 19k av meg selv med 50% bonus :(
Da bør du seriøst sjekke rundt noen andre steder, for jeg fikk en pris på ca 15K med 10% bonus hos Gjensidige, og de hadde ikke noen forskjell på hverken NA/Turbo og årsmodell varierte med kun noen få hundrelapper.
det var gjensidige jeg kikket hos :( Hel kasko, men er 22 jeg så er nok derfor

#109961  av elino

Tok en ringerunde på forsikring på Supra i dag, og ble VELDIG positivt overrasket. Terra skadeforsikrig kom med et tilbud på 5177,- med full kasko i året og 70 % bonus. Slå den :D Bare 1000,- mer enn på forden min haha. If skulle ha 6700,- med samme kriteriene, men kortere kjørelengde i året

Som tidligere nevnt er det ingen forskjell om det er TT eller N/A....hmm er ikke det litt rart da?

Er det en fordel å være jente elller? Are er eldre og har lik bonus, men han har mer i året i samme selskap for samme bil.....hmmm

#109975  av Erlend

Mye rå biler de hadde der på Japanauto! Blir veldig frista når jeg ser prisene på høyreratta biler, men det er jo nesten umulig å selge videre etterpå da :( Lurer på i hvilket område kostnadene for å bygge om til venstreratt ligger egentlig? Noen som har erfaring med å bygge om?

#109981  av Morten

elino skrev:Tok en ringerunde på forsikring på Supra i dag, og ble VELDIG positivt overrasket. Terra skadeforsikrig kom med et tilbud på 5177,- med full kasko i året og 70 % bonus. Slå den :D Bare 1000,- mer enn på forden min haha. If skulle ha 6700,- med samme kriteriene, men kortere kjørelengde i året

Som tidligere nevnt er det ingen forskjell om det er TT eller N/A....hmm er ikke det litt rart da?

Er det en fordel å være jente elller? Are er eldre og har lik bonus, men han har mer i året i samme selskap for samme bil.....hmmm
SÃ¥ mye for likestilling... :wink:

#109988  av Turbotrille

sindrejl skrev:
Turbotrille skrev:
Det var veldig mye allikevel, det er sikert 2år siden jeg sjekket og da var jeg 23 og fikk 15K på 95 MKIV Turbo.
Når jeg da tenker meg om så lå jeg på 0% bonus og fikk den prisen, så du bør absolutt få noe lavere premie. :?

#109994  av Speeder

Turbotrille skrev:
sindrejl skrev:
Turbotrille skrev: Da bør du seriøst sjekke rundt noen andre steder, for jeg fikk en pris på ca 15K med 10% bonus hos Gjensidige, og de hadde ikke noen forskjell på hverken NA/Turbo og årsmodell varierte med kun noen få hundrelapper.
Det var veldig mye allikevel, det er sikert 2år siden jeg sjekket og da var jeg 23 og fikk 15K på 95 MKIV Turbo.
Når jeg da tenker meg om så lå jeg på 0% bonus og fikk den prisen, så du bør absolutt få noe lavere premie. :?
GÃ¥tt noen flere supra'r i fjelveggen siden den gan kanskje? er jo en mulig grunn.