TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• here we go again..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #108946  av saftisme

Jeg var ute å kjørte her for et par dager siden. så merket jeg at bilen hadde tappet seg litt for strøm og at varsel lamper dreiv å lyste... Jeg kjørte hjem uten at den lada seg mer\eller at det ble noe mindre... eneste jeg merket var at lysene ble svakere... jeg parkerte for kvelden.. la meg... Når jeg skulle på jobb.. skrudde på tenningen å bilen starta med en gang.. slo den så av..... gikk inn for å hente noe. og når jeg skulle ut igjen.... Så ville den IKKE på.... eneste som skjer er at jeg hører noe tikkelyder når jeg vrir om...

Det er mulig at det kan ha noe med at for en ukes tid siden så kjente jeg at når jeg bremsa at det høres ut som noe som blir slipt mot noe annet.. men tenkte det bare var bremseklosser.. (skal byttes)

hva kan dette være? og evt hvor mye vil det koste å ordne på? :(

#108948  av Master

Hvilken varsellamper lyser da? Et batteri? Det kan være dynamoen din som er gåen... Dersom du ikke har nok strøm til å starte bilen vil starteren bare gi fra seg klikkelyder.

#108953  av pkgrette

skrapelyden kan godt også bare være en stein som har satt seg innomellom klossen og skiva rygg og brems kjapt da pleider den og gå vekk sjekk ogsp hvor mye klosere du har igjen... jeg ville jakka ladinga de med et mulitimeter også ville jeg ha sjekket batteriet også det hørtes ut som var defekt.. det også

#108956  av sleeper

hvis du vet at du har strøm nok til og starte så kan det være innslaget på starteren som fjusker! hadde samme prob på den gamle celica`n min...

#108962  av kake

Løsning: Nytt batteri.

Pris: Ca 650,-

#109904  av sindrejl

kake skrev:Løsning: Nytt batteri.

Pris: Ca 650,-
da velger man biltema.. dem varer _LENGE_ :)

#110026  av celicagutten

Kan det bare ver dårlig kontakt en plass? Joring?

#110047  av karl234

du kan ta en startkabel fra minus på batteriet og over til blokka for å sikre best mulig jording, fikk det tipset en gang. men skulle dynamoen eller starteren være gåen er dette en meget billig ting å skifte selv. børster til dynamoen koster ca 70spenn, (kjøp med børsteholder så slipper du å lodde) deretter er det bare å plukkke av dynamoen og skru ut de gamle børstene og montere nye :) gjort på 20min. :D starteren kan du overhale med å kjøpe "SOL" (solenoid)-kontakter på toyota. koster en 50-lapp, litt pes å få ut starteren, men når den er ute fikler du fint på kobber-kontaktene selv. ;)

Total besparelse= ca 4000kr :D