TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljeskift

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #110225  av Paulsen86

halla..

bare lurte på hvor mange liten olje en Celica 2.0 GTi tok jeg??

skal ta oljeskift på Oljeskift Expressen eller Snap Drive økern. hørt at de er billigst.. noen andre ideer? (Oslo altså)

gidder ikke å ta det selv tror jeg.. toyota skulle ha ca pris 1300!?! hehe

#110230  av Dalan

3,9 liter m/ filterskifte :)

#110231  av Tor

På min GT4 CS går det litt over 4 liter ettersom jeg husker.

Kjøp en 5L dunk så har du til 1 oljeskift + litt etterfyllinger om den bruker olje. Og hva er stress med og legge den under bilen og løsse på 1 skrue? For så og drikke cola i 7 min mens olje renner ut og sette på skruen igjen? Bytte filter og fylle på olje?

Spar pengene og gjør det selv :)

#110233  av GT_rider

Jah.. Å bytte olje er nå den enkleste sak på en bil. Det er noe alle må klare.
Enig med Tor jeg. Spar de pengene, og bytt oljen selv. :D

#110234  av Elzin

tar biltema\verksted\bensinstasjoner i mot den brukte olja eller må en legge det i hekken til naboen?

#110235  av Dalan

Elzin skrev:tar biltema\verksted\bensinstasjoner i mot den brukte olja eller må en legge det i hekken til naboen?
Verksteder og bensinstasjoner gjør det, IKKE legg det i hekken til nabo'n ;)

#110237  av Elzin

tar dem i mot gratis? og kan jeg hele det av kanna mi? eler må jeg gi fra meg den dyre kanna?

#110239  av Dalan

Elzin skrev:tar dem i mot gratis? og kan jeg hele det av kanna mi? eler må jeg gi fra meg den dyre kanna?
Skal ta imot gratis ja, vet ikke om alle gjør det men innbiller meg da det? Gjør det på den lokale her hvertfall.
Skal du beholde kanna pass på å dra dit når det er noen på verkstedet, ikke alle steder at helgevaktene har adgang inn til verkstedet.

#110241  av Tor

Jeg tar bestandig en Tex Willer jeg :) Bor på landet så da er det ikke noe stress. Heller olja i sluken til naboen :)

:twisted: :twisted:

#110243  av Elzin

takk takk :) olje filter til celica, vet dere hvor det er billigst? siden dette er en del en ofte skifter hadde det vært greit å fått det litt billig

#110247  av Paulsen86

ok.. får vel gjøre det da :)

hvilken olje anbefales, og hvilken stasjon får man kjøpt den på? etter som esso, texaco etc.. har sine egne merker som regel! og den skal vel være syntetisk? (litt dumt spørsmål kanskje) hehe

oljefilter, hvor lønner det seg å kjøpe? toyota eller?

#110250  av Elzin

castrol olje er det mye skryt av. men om jeg hadde valgt å kjøpe dette på en bensin stasjon er jeg litt usikker på.

#110261  av Tor

Mobil 1 Eller Redline er bra. Ikke kjøp på bensin stasjoner da.

#110265  av Elzin

Tor skrev:Mobil 1 Eller Redline er bra. Ikke kjøp på bensin stasjoner da.
hvor selges disse oljene til best pris da? bil rekvisita butikker? har dere noen priser? kunne kansje lagt opp prisene di forsjellige forhandlerne tar for en 5 liters kanne?

#110295  av Paulsen86

ja, det hadde vært flott!

hva med selve filteret?