TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Billigste Navigasjons-løsning...

• Spørsmål, råd og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#109427  av chris

Mr2Nyter'n;p skrev:Men så ligger de der i en heelt annen prisklasse og da... Skal ikke hardcore navigere, skal bare ha litt assistanse på mine små utflukter.. :wink:
Overkant av 5 lapper er da ingen upris for navigasjon :)

#110193  av Raze_r

kan man få et navigasjonsystem som jeg kan koble på indash skjermen min? en sak som har kartet programert og kan sende signaler ut til skjermen...

#110278  av chris

Raze_r skrev:kan man få et navigasjonsystem som jeg kan koble på indash skjermen min? en sak som har kartet programert og kan sende signaler ut til skjermen...
Hva slags skjerm har du da?

#110284  av Raze_r

merket mener du eller? skal sjekke... er en vanelig 7" widescreen som jeg har koblet på dvd-spilleren.. med 3phono innganger. rød,hvit,gul
må man ha noe spes skjerm til det?

#110391  av sindrejl

Mr2Nyter'n;p skrev:Men så ligger de der i en heelt annen prisklasse og da... Skal ikke hardcore navigere, skal bare ha litt assistanse på mine små utflukter.. :wink:
da gjør du som meg, finner en bærbar, kjøper gps usb sak og kopler på og laster ned kart fra nettet ;)

#111473  av 2000celica

Var en tur på Siba i dag, de har komplett navigasjon for 2495,- :shock: :shock:
Det er en PalmOne Zire31 pda + Via Michelin GPS navigation pack (GPS mottaker, biltilbehør og programvare) inkl kart for N,DK,S og SF.
Billigere får du det ikke, med (sliten) pda på kjøpet. :D
Vedlegg
gps.jpg
gps.jpg (3.75 kiB) Vist 3459 ganger

#111503  av Raze_r

jøss :shock: det var ikke værst pris nei. har de nettbutikk?

#111504  av 2000celica

Raze_r skrev:jøss :shock: det var ikke værst pris nei. har de nettbutikk?
Oui :) http://www.siba.no 8)

#113110  av chris

Siba er bannlyst hos meg i hvert fall.. helvetes dritsjappe.

#113366  av Rømmling

funker den som en vanlig gps å eller?
Farten?
sette inn veipunkter(fotobokser kansje) :P
kan jo kjøre litt tryggere da :twisted: :twisted:

#113409  av Cmon

Har navigasjonssystem på Rimi denne uka og neste uka. 2990
HP Ipaq med GPs dings til + programvare. Har ikke anelse på modellnummer og annet, men de elektroniske merkevarene Rimi selger fra tid til annen bruker og være veldig konkuransedyktige på pris. Dette pga store partikjøp til over 350 butikker.

Kan noen med peil sjekke om dette er brukbare saker? brukbar pris?

#113609  av Fredrik

Cmon skrev:Har navigasjonssystem på Rimi denne uka og neste uka. 2990
HP Ipaq med GPs dings til + programvare. Har ikke anelse på modellnummer og annet, men de elektroniske merkevarene Rimi selger fra tid til annen bruker og være veldig konkuransedyktige på pris. Dette pga store partikjøp til over 350 butikker.

Kan noen med peil sjekke om dette er brukbare saker? brukbar pris?
Noen som har svar her? Blei litt nysgjerrig jeg å :p

#113712  av kaimagne

Ut fra det jeg fant på http://www.rimi.no så ser det ut som tilbudet er en iPaq 1710 med X-Road Navigator software.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/ho ... 09203.html
http://www.softmag.no/pocket_x_road.htm

Konklusjon: Skal du evt velge X-Road må du bo i Danmark. Vi kan ikke anbefale X-Road for navigering i Norge, da dette er et svært dårlig kart og dårlig dekning av veinettet. At den er billigere enn TomTom er greit, men meningen er at man skal komme fram og ikke tulle rundt. Skulle vi valgt, ville det helt klart bli TomTom Navigator.

#114722  av Remi

bestilte mæ gps på mandag. håndholdt da.. fant ut at vi selger gps på jobb :D så får go pris :D butikk prisen er på 7000kr vis æ ikke huske feil

henta ut i fra http://www.garmin.no :

Mange har i årevis fått krydret sine friluftsopplevelser med stødig navigasjonshjelp fra vår populære 76-serie; i fjellet, i bilen og på sjøen. Nå er den her i ny utgave, med større minne, utvidet funksjonalitet, raskere og bedre grensesnitt og en krystallklar fargeskjerm! Det store internminnet på 115 MB kan fylles med både topografiske landkart, Bluechart sjøkart og City Select by-/veikart. På veien har den autoruting funksjonalitet som gir deg detaljert hjelp gjennom rundkjøringer og kryss hele veien til målet. Ønsker du å bruke den på sjøen, fremstår den som en fullverdig marineplotter, som viser deg hver eneste detalj du bør vite om. Overføring av detaljkartene går raskt og greit med USB-grensesnittet. Dessuten er Garmin’s velrenommerte brukervennlighet vel ivaretatt for å gi deg økt glede og forståelse: Norsk meny og bruksanvisning, store tall på skjermen, bakgrunnsbelyst tastatur og skjerm, samt diverse alarmer. Med deg i pakken får du også en ”MapSource Trip & Waypoint Manager CD” og opplærings-CD nivå 1.

bestilte den på mandag så den burde være her i dag da :wink:
Vedlegg
gps.jpg
gps.jpg (13.27 kiB) Vist 3368 ganger

#114776  av Goose

Sikkert grei den på friluft, nei i bilen er enten PDA PDA basert eller PC som er tingen. De s¨å honholdte sakene har rett og slett for liten display.