TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU-kontroll av MR2'en

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #110602  av mk1 black limited

Eneste kommentar fra mekanikeren som kontrollerte bilen: "Her var det strøkent, gitt!"

:-D

Til tross for senkesett og bare std. felger og dekk i vognkortet.

#110607  av Erlend

Kjempebra Jørn :D Men hva med bøttesetet? Ingen kommentar? Eller hadde du bytta det ut før kontrollen? Kan ikke si jeg er overrasket over at resten av bilen ble godkjent men ;)

#110610  av CelicaTurbo

kjekt med skryt for bilen da :)

#110646  av Hobbes

Gratulerer.

Det gikk ikke så lett for meg da. Jeg fikk en 2 feil på at jeg hadde forskjellig dimensjon på dekka foran kontra bak. Jeg på pekte at dette var orginalt på Mr2. Men i vognkortet hadde biltilsynet skrevet opp dimensjonen 195/60-14 for både foran og bak. Så da nyttet det ikke hva som stod på bilen eller hva brosjyrene sa. Så jeg måtte ut til biltilsynet og få nytt vognkort. Og det er ikke bare bare i Stavanger spesielt når en teffer på Inderen. Men det gikk til slutt og jeg slapp faktisk å betale for det nye siden det var de som hadde gjort feilen i 1999.

#110662  av Anders gullstein

MR2'n fikk anmerkninger for hull i eksos'n, men det er bytta nå. Værre fikk det med Galant'n som måtte byte kalipere bak grunnet ulikt bremsetrykk. Det ble noen tusen :(

#110778  av Mr2Nyter'n;p

Mr2'en min ble også godkjent uten feil... Godt å se at fliden man gjør seg og kronene man koster på bilen faktisk har et resultat...

Grattis, Jørn eller hva du hette :D

#110779  av mk1 black limited

Erlend skrev:Kjempebra Jørn :D Men hva med bøttesetet? Ingen kommentar? Eller hadde du bytta det ut før kontrollen? Kan ikke si jeg er overrasket over at resten av bilen ble godkjent men ;)
:-D Takk for det. Nei, bøttesetet var det ingen kommentar på, annet enn at han hadde problemer med å komme seg inn og ut av det...:-)

#110784  av celicat23

Det er gøy når du merker at folk setter pris på bilen din på den måten. Jeg leverte selv carina e'n min inn for eu godkjenning på ett toyota verksted hvor jeg ikke kjenner noen, og de heller ikke kjente til bilen. Alle sluttet å jobbe på verkstedet, og gikk bort for å titte på den. Gikk igjennom eu kontroll uten anmerkning, med alt for høy eksos, senkesett som ikke var godkjent, 8,5x18 felger som stakk utenfor skjermene, solfilm, og avtagbart ratt (uten airbag, såklart).

Fikk bare høre den var sinnsykt rå :)

#110800  av Erlend

celicat23 skrev:Det er gøy når du merker at folk setter pris på bilen din på den måten. Jeg leverte selv carina e'n min inn for eu godkjenning på ett toyota verksted hvor jeg ikke kjenner noen, og de heller ikke kjente til bilen. Alle sluttet å jobbe på verkstedet, og gikk bort for å titte på den. Gikk igjennom eu kontroll uten anmerkning, med alt for høy eksos, senkesett som ikke var godkjent, 8,5x18 felger som stakk utenfor skjermene, solfilm, og avtagbart ratt (uten airbag, såklart).

Fikk bare høre den var sinnsykt rå :)
Rett og slett konge :D Da hadde jeg vært skikkelig glad leeenge etterpå tror jeg ;)