TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lekasje i MR2 MK3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #110500  av Magne_F

Hei. Etter den siste tidens kraftige regnvær, har det kommet vann inn i "bagasje-rommet" bak setene. Drenerings hullene på siden er ikke tette, men det virker som en flik av kalesjen er løs, og det er mulig at den har ligget over dreneringen. Denne fliken har både borrelås og et bånd med en trykk knapp, men jeg kan ikke finne ut hvordan denne skal festes. Kan noen hjelpe med et tips eller en beskrivelse / forklaring? Mvh Magne

#110603  av smegol

Halla!
Har vært borti det der, men da viste det seg at det ene drenerings hullet var tett. Jeg også kom borti den borrelåsen med knapp på, men husker ikke helt hvordan jeg festet den opp igjen. Trur jeg bare prøvde meg litt fram og fikk det til å spasse, (trur jeg da :D). Har ikke hatt noen tette hull ennå i hvertfall.

#111248  av Boomer

Dreneringene ligger bakom "luftedekslene" på bakskjermene.
Det er en sil der som kan ha gått tett.

#111848  av Magne_F

Hvordan kommer jeg evt. til den "nedre" delen av drenerings rørene, hvis det kan være noe som er tett her?

#111888  av smegol

Tja si det...
Enten så kommer det ut mellom karosseriet og skjermen eller så er det på innsiden av karosseriet. Kan se en slange (pass på at denne ikke er i klemm) på innsiden av kallesen bak oppbevarings rommet, som går inn i karosseriet. Men hvor det går videre derfra fant jeg ikke ut (eller gadd ikke å finne ut).

Når mitt var tett så stakk jeg bare en vaier eller en stiv kabel ned i hullet, så kjente jeg at det butta litt så da trøkka jeg på og vips så begynte det å renne vann under bilen.