TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MR2 prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#98656  av kake

olemm skrev:Hvor var det du kjøpte demperne og fjærene og hvor mye betalte du?

Ole Martin
Kjøpte de av kurumamotoring i Usa, betalte 5200,- inkl alt. I Norge ligger demperne på mellom 7-8, og fjærene kunne skaffes hos Jacob's Auto Supply for 2990,- Så ca halv pris alt i alt :)
EilertseN skrev:
kake skrev:
EilertseN skrev:Viss du ser under planer for sesongen linken på mr2 forum,har jeg byttet til akkurat samme understell! Justerbare KYB- agx og tein sine senke fjærer. Helt GENIALT.. senkesettet senker nyderlig også.. ble lykken etter jeg fikk på det.. ! ;) ebay ikke sant? genialt ....
Jepp, men har ikke rukket å teste mer enn 1 tur ennå :) Hva har du demperne på, og åssen dekkdim har du ?
kjører på steg 2, og 215-45-17 ;) senkinga ble helt GENIAL med tein senkefjærne..
2 både foran og bak altså? Bør den ikke være 1 hakk stivere bak, siden den veier mer der? Vel skal teste ut litt ulike innstillinger nå som jeg har fått sommerdekka på :wink:
Dalan skrev: Kan ikke noen slenge ut et bilde med 17" og de Tein senkefjærene a?
Jeg er nysgjerrig på hvordan de er.. :D
Bilder kommer, men har ikke digitalkameraet akkurat nå :)

#101635  av kake

Fått på mongoosen idag, det blei snadder :D Hærlig lyd på tomgang nå, og så struper den ikke når det nærmer seg 7k rpm :) Anbefales!
Vedlegg
Annen vinkel
Annen vinkel
on-car-3.jpg (228.27 kiB) Vist 1322 ganger
Kutta av metall-dekselet. Skal på med kaminari-bakende innen kort tid.
Kutta av metall-dekselet. Skal på med kaminari-bakende innen kort tid.
on-car-2.jpg (65.62 kiB) Vist 1329 ganger
fin og blank
fin og blank
on-car-1.jpg (70.79 kiB) Vist 1324 ganger
pakka ut
pakka ut
mongoose med decatpipe.jpg (81.1 kiB) Vist 1322 ganger

#101727  av The Doctor

"No offence" Men synes de var litt små. Mere lik dem som satt der fra før..???

#102005  av kake

Syntes det er rimelig perfekt størrelse jeg :) Er jo en 2L NA. Blir noe annet på turbo. Kan ta og måle dia'n med det gamle neste gang jeg er i garasjen.

edit: originaltutene har en innvendig diameter på 5,8 , mens mongoosen har 7,2 :wink:

#102319  av kake

Mer greier... :wink:
Vedlegg
Annen vinkel.
Annen vinkel.
speil2.jpg (44.08 kiB) Vist 1318 ganger
Ganador Super Aero mirrors :)
Ganador Super Aero mirrors :)
speil1.jpg (46.67 kiB) Vist 1315 ganger
Redline MT90 girolje. Fåes kjøpt hos mekonomen nå.
Redline MT90 girolje. Fåes kjøpt hos mekonomen nå.
redline.jpg (67.68 kiB) Vist 1315 ganger
Nye instrumenter. De er reverse el-glow.
Nye instrumenter. De er reverse el-glow.
instr.jpg (91.81 kiB) Vist 1338 ganger
Altezza baklykter i sort...
Altezza baklykter i sort...
baklykter2.jpg (98.18 kiB) Vist 1328 ganger

#102378  av Special

dette ser bra ut kake! har du fått hørt på pris på lakkering ennå?

#102381  av kake

Not yet. Skal fikse noe smådill osv først, og så får jeg prøvemontere kitet først. Spoilern og listene langs bilen skal også få seg et strøk lakk, samt bakfangern. (Tok av de originale skvettlappene, og lakken var ikke helt 100 bak de dessverre. Så jeg håper å komme et godt stykke under 10k iallefall ? :wink:

#102457  av sexten

Hvor kjøpte du Altezza-lyktene?
Og hvor kjøpte du reverse el-glow platene? Speedhut? Jeg bestilte fra der, men når jeg skulle sette de på fant jeg ut at jeg hadde fått UK-plater, så de passet ikke, så jeg må bestille på nytt :(
Og sist men ikke minst, hvor fikk du speglene fra? :D
Og er det plug & play med de? :)

Ser forresten veldig bra ut.
Blir omtrent samme mods som jeg har gjort/har tenkt å gjøre :D

#102542  av kake

sexten skrev:Hvor kjøpte du Altezza-lyktene?
Hos DCDezign. De har de hos MTTE også (billigere der, men var ikke på lager da jeg kjøpte).
sexten skrev: Og hvor kjøpte du reverse el-glow platene? Speedhut? Jeg bestilte fra der, men når jeg skulle sette de på fant jeg ut at jeg hadde fått UK-plater, så de passet ikke, så jeg må bestille på nytt :(
Speedhut ja, custom designa :) Sendte de et bilde av instrumentene tatt rett forfra, så ba jeg de lage det eksakt slik. Brente meg på UK spec jeg også første gangen, så jeg har et sett til overs her til høyrestyrte MR2er :lol: (Tenkte jo at UK-spec var den europeiske GTi'en, men det var jo selvfølgelig RHD de mente :x)
sexten skrev: Og sist men ikke minst, hvor fikk du speglene fra? :D
Og er det plug & play med de? :)
Takakaira, og ja de skal gå rett på, er kun til SW20.
sexten skrev: Ser forresten veldig bra ut.
Blir omtrent samme mods som jeg har gjort/har tenkt å gjøre :D
Takk, ja får ta utseendet det året her, så blir det muligens litt mer omfattende motormodifikasjoner til neste år :)

#106428  av kake

Har kommet igang med stylingen nå og tok noen bilder :)
Vedlegg
Etter skjæring og grov pussing. Det må endel tilpassing til på skjørtene rundt luftinntaket.
Etter skjæring og grov pussing. Det må endel tilpassing til på skjørtene rundt luftinntaket.
etter.jpg (44.32 kiB) Vist 1315 ganger
Grovtilpasning kan man si. Brukte stikksag, deretter en slipemaskin for å få kanten helt rett igjen.
Grovtilpasning kan man si. Brukte stikksag, deretter en slipemaskin for å få kanten helt rett igjen.
IMG_096.jpg (55.85 kiB) Vist 1315 ganger
Det ble vanskelig å få igjen døra med denne kanten på, ikke akkurat perfekt passform.
Det ble vanskelig å få igjen døra med denne kanten på, ikke akkurat perfekt passform.
IMG_095.jpg (77.65 kiB) Vist 1312 ganger
Denne kanten var bare i veien på sidekjørtene. Fatter ikke hvorfor de ikke droppa den.
Denne kanten var bare i veien på sidekjørtene. Fatter ikke hvorfor de ikke droppa den.
IMG_094.jpg (59.77 kiB) Vist 1314 ganger
Speil, lister og luftinntak bortevekk.
Speil, lister og luftinntak bortevekk.
strippa.jpg (54.75 kiB) Vist 1319 ganger

#106429  av kake

Er 2 ting jeg lurer på nå...

Se på det nederste bildet, og alle de limrestene etter listene. Hvordan få av de effektivt uten å skade lakken? Forslag til middel å ha på noen ?

Bakfangern, hvordan få av denne?. Kikka ikke så altfor nøye nedi bak der, men jeg så ikke noen bolter, kun klips. Mye stress å få av denne ?
Vedlegg
Limrester...
Limrester...
limrester.jpg (45.02 kiB) Vist 1317 ganger
Fronten ferdig. Finpussing og lakking gjenstår. Det ble hele 9cm bakkeklaring foran der :D
Fronten ferdig. Finpussing og lakking gjenstår. Det ble hele 9cm bakkeklaring foran der :D
front.jpg (45.08 kiB) Vist 1320 ganger

#107257  av kake

Var lekende lett å ta av fangeren når jeg kikka litt nøyere :wink:

Skal kjøre bilen og alle delene til lakking imorra, så om en ukes tid regner jeg med at den er ferdig 8)
Vedlegg
Bra passform. Hehe, opp-ned kan den jo ligne litt på fronten til fiat multipla.
Bra passform. Hehe, opp-ned kan den jo ligne litt på fronten til fiat multipla.
fanger og leppe.jpg (87.02 kiB) Vist 1316 ganger
demontert-fanger.jpg
demontert-fanger.jpg (74.01 kiB) Vist 1320 ganger

#107259  av CelicaTurbo

Det ble noe snodig opp-ned ja men det blir nok bra når det er montert :D Du får legge ut noen bilder så snart dette er montert ;)

#111505  av Raze_r

du den leppa du kjøpte t bakfangeren,hvor mye gav du får den? og hva er målene på den hvis du gidder å måle det for meg.
har tenkt litt på et lite prosjekt på veilside bakfangeren min.
hvis målene passer så skal jeg tilpasse den slik at den passer under veilsiden åsså skal jeg kutte den greia som stikker ned v fangeren som du har gjort,åsså skal jeg legge netting mellom fangeren og den leppa...
tror det hadde gjort seg,men vet ikke åssen jeg skal få det til :?

#111506  av Raze_r

sleng ut noen bilder når du har fått det på da :wink:
så jeg får se hvor mye det bygger ned.... dette blir nydelige greier du :P