Siden det er andre som sikkert har interesse av å gjøre det samme så poster jeg heller på forum i stedet for PM
Jeg trodde først at jeg hadde en katalysator der den lille demperen sitter, så det var egentlig derfor jeg fjerna den

Måtte av med eksosen (fra "downpipen", ligger festet rett forran flexirøret), bare 3 bolter som holder den. Og 2-3 bolter til på den bakre demperen.
Viste seg at på mitt eksosanlegg så var det revna ganske bra rett etter den lille demperen, så jeg hadde sannsynligvis litt frieksos

Så bare å fjerne demperen gav vel marginalt mer lyd, ble litt mer snerr, men det er vanskelig å høre no veldig forskjell(i alle fall for min del siden lydfilteret gir såpass lyd).
Jeg kjenner folk som jobber på det lokale huggeriet, og der er det lett å finne eksosrør i samme dimensjoner og med forskjellige bøy hit og dit, så det å lage til noe tøft på en billig måte ved å kombinere universale endepotter er veldig enkelt.
Hadde jeg skulle bygget på nytt nå så ville jeg ha kjøpt noe sånt som dette:
http://www.restyle.no/Bakpotte/Bakpotte.html
Dratt på huggern og funnet et rør som passer, og fått hjelp til å sveise i sammen!
Har bilder av eksosen min på mobilen, men mangler blåtann software (finner ikke cdn), så det blir litt vanskelig å illustrere hvor du skal kutte. Men om du tar av eksosen er det lett å se.
Om du kan sveise, eller kjenner noen som kan, så er det vel ikke så vanskelig å få til dette
Og ang festing av dette så er det flere måter å gjøre dette på, vil tro at det holder å flytte over de eksisterende festene på det nye anlegget, hvis ikke går det an å "strappe" det på.
For å illustrere som best jeg kan, om du ser under bilen din så ligger det et rør på miden av eksoen (ser ut som om det har no tøy på seg) dette er et flexirør, det enkleste vil være å kutte rett etter denne og sette på en passende bøy, og til slutt en potte ala det jeg linka til over. Med rett bøy og lengde på rørene så vil eksosen ende opp der den lå før. Bare at du hopper over hele "u-svingen" med de 2 org demperne, og legger rørene rett bak til en ny demper.