TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til forsikring supra N/A

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #111270  av sindrejl

Har litt problemer med å skaffe meg forsikring til Supra N/A 95'
Gjenstridige skal ha 19.000 og tar samme pris for N/A og turbo, sp1 skal ha... 31k!? Terra er bare for dem over 25år og postbanken skal ha enda mer.. noen som vet om noen forsikringsselskaper som kan være greie å prøve hos? jeg har bare 22år btw

#111271  av GT_rider

Prøvd postbanken. Vet de kan være snille med unge folk med gromme biler.

#111272  av Andreazz

Jeg er 21år og har bilen forsikret i sparebanken midtnorge og betaler 9100 i året på delkasko.. Dette er på en 88`Turbo, men de sa at årsmodell og utgave ikke hadde noen betydning for prisen.

#111291  av CelicaTurbo

undersøk også med diverse lokalbanker osv, det er ofte disse er billigere enn de store forsikringsaktørene, særlig om du også finansierer bilen hos dem.

#111301  av Turbotrille

Jeg kan ikke skjønne hvordan du klarer å få slike høye forsikringstall på Supraen.
Ikke varierer de i turbo/N/a, og det skiller fint lite på årsmodell.
Jeg sjekket faktisk på 'Gjensidige sin nettkalkulator idag og fikk opp 14xxx for full kasko med 20% bonus for en 95', og jeg er 25.

Har du ringt rundt eller bare sjekket nettpriser?
Det vil ofte bli mye billigere å ringe enn å sjekke på nett nemlig.

En kompis av meg er 23, og han har nå hatt forsikring i Terra i mange år, så den med 25 tror jeg du bør sjekke bedre ut, kanskje du bør være kunde i en bank med tilknytning til Terra, han har Fana Sparebank, men det er vel gjerne litt tungvindt for deg som bor i Trondheim.

Ellers vil jeg bare anbefale å sjekke dette enda litt bedre imorgen.

Mvh Ørjan

#111351  av AeZ_

Hva med if???? Jeg har fått billig der mange ganger...

#111462  av sindrejl

Andreazz skrev:Jeg er 21år og har bilen forsikret i sparebanken midtnorge og betaler 9100 i året på delkasko.. Dette er på en 88`Turbo, men de sa at årsmodell og utgave ikke hadde noen betydning for prisen.
hadde enormt mye å bety, jeg får billigere enn dette på delkasko.. men sinnsvak pris på full kasko

#111463  av sindrejl

Turbotrille skrev:Jeg kan ikke skjønne hvordan du klarer å få slike høye forsikringstall på Supraen.
Ikke varierer de i turbo/N/a, og det skiller fint lite på årsmodell.
Jeg sjekket faktisk på 'Gjensidige sin nettkalkulator idag og fikk opp 14xxx for full kasko med 20% bonus for en 95', og jeg er 25.

Har du ringt rundt eller bare sjekket nettpriser?
Det vil ofte bli mye billigere å ringe enn å sjekke på nett nemlig.

En kompis av meg er 23, og han har nå hatt forsikring i Terra i mange år, så den med 25 tror jeg du bør sjekke bedre ut, kanskje du bør være kunde i en bank med tilknytning til Terra, han har Fana Sparebank, men det er vel gjerne litt tungvindt for deg som bor i Trondheim.

Ellers vil jeg bare anbefale å sjekke dette enda litt bedre imorgen.

Mvh Ørjan
er nok fordi du er 25.. terra påstod de hadde 25års grense nå..! :( Spurte nærmeste bank som brukte terra for noen dager siden.. har bare ringt rundt, gjensidige var billigst med 19k.. har ikke sjekka postbanken, men dem har vært dyrere på alt jeg har prøvd. Tennant har aldri svart meg på mailen jeg sendte .. litt teit.

#111464  av sindrejl

AeZ_ skrev:Hva med if???? Jeg har fått billig der mange ganger...
haha.. if med full kasko da snakker vi over 50.000! if er patetiske med folk under 25..

#111483  av ML

Tennant er billige på toyota forsikringer, hør med de :) Har forsikring der, sparte masse penger på å bytte over til dem.

Hilsen
May Liss

#111497  av sindrejl

ML skrev:Tennant er billige på toyota forsikringer, hør med de :) Har forsikring der, sparte masse penger på å bytte over til dem.

Hilsen
May Liss
fikk ikke svar sist, men fikk en mer spesifikk mail adresse å sende til nå så prøver der igjen ;)

#111566  av Speeder

sindrejl skrev:
ML skrev:Tennant er billige på toyota forsikringer, hør med de :) Har forsikring der, sparte masse penger på å bytte over til dem.

Hilsen
May Liss
fikk ikke svar sist, men fikk en mer spesifikk mail adresse å sende til nå så prøver der igjen ;)
Eventuelt kan du vel få svar hos din lokale toyotaforhandler også?

#111668  av 2r-e-rik

jeg har 21500kr hos gjensidige med full kasko på min 91 supra...
men jeg fikk pruta ca 10000. på å si di riktige tingene :D
if skulle ha 65oookr...

#111670  av celicat23

Hos tennant mener jeg den "magiske grensen" går ved 26år. Er du under det, så lønner det seg ikke.