TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakkering

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #111792  av olemm

Jeg har bestillt lakkering nå og fått dato som jeg skal levere den 13 juni :D..

Jeg skal demontere før lakk og montere den igjen etter den er lakkert...
Så lurer jeg på:

er det noe spes jeg bør vite før jeg begynner? Noen som har noen erfaringer hva man bør/bør ikke gjøre?

Ikke så lenge siden jeg kjøpte bilen så jeg har ikke skrudd en dritt på den...

Ole Martin

#111876  av Neemi

Det blir mye deler, og mye skruer.

Mitt tips er å putte skruene i poser og merke de så du vet hvor de skal på igjen. Med mindre du har ekstremt god hukommelse da.
Jeg har hvertfall to plastkopper med skruer og klips til overs fra mitt prosjekt :roll:

Ta deg god tid og vær tålmodig for det dukker alltid opp et eller annet større eller mindre problem.

Hvor mye av delene skal du ha av da?

#112222  av Blueman

Neemi: hva sparte du på og demontere alt selv vet du d ? :)

#112234  av Toye

Lykke til med lakkering... :)

Hva skal du betale for hele jobben???

#112248  av Neemi

Blueman skrev:Neemi: hva sparte du på og demontere alt selv vet du d ? :)

Det vet jeg faktisk ikke for jeg ville veldig gjerne gjøre det selv så jeg kunne lære litt :)

#112414  av kake

Ja som Neemi sier, da jeg demonterte så hadde jeg ca 30 post-it lapper liggende rundt på kanten i garasjen med skruer oppå. Du må skrive opp hva det er til, for det er umulig å huske :) Ellers bruker du nok litt tid på og finne ut hvordan alt sitter fast, noen finurlige løsninger er det, men du kan jo bare spørre her :), vet ikke hvor mye du skal demontere ?

#112460  av MR2GTI

Eg demonterte fram skjermene på min bil, og hadde dei til lakkering. Trur det var 20-25 skruer på hver skjerm. Så det beste rådet er å passe på kor skruene skal vere. Ta noen nær bilder av ting før du tar av alle klips, så kan du se kor alle klipsene skal vere. Ellers er ein god huskeregel at når du trur du har skrudd ut den siste skrua er det minst 5 til! :lol: På skjermene er det mykje skruer heilt fremst under lyktene.. Lykke til!

#112667  av olemm

Toye skrev:Lykke til med lakkering... :)

Hva skal du betale for hele jobben???
Det kommer på mellom 10-14 000,-
Da blir det STRØKENT resultat også :D