TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Obligatorisk lesning FØR reg. av mkIV Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#40780  av @lpher

2 FAST 4U skrev: Ser at salgsbrosjyrene fra 93/94 sier:
Curb weight: 1435 - 1455 kg
Gross Vehicle weight: 1880 kg
Hmmm....hvilken brosjyre er dette? ...og er det mulig å få en kopi? :D

@lpher
Sist redigert av @lpher den 19 apr 2004 20:17, redigert 1 gang totalt.

#40781  av @lpher

christine skrev:vi har kun fått våres reg på 3 pers selv om den er under 1700 kg- mener den var 1620 da vi hadde den på vekten..... men som vanlig kjenner alle til att biltilsynet ikke gjør seg enkle :twisted:

:oops: Fikk 'litt' dårlig sammvittighet for ikke å ha lagd denne tråden før nå da.... :oops:

Når jeg tenker meg om så var det en av de grautskallene på biltilsynet som nekta å gi seg etter at det ble klart at den veide 1640kg også....måtte nesten ta frem kalkulator for å vise'n at han var helt på jordet! :)

@lpher
Sist redigert av @lpher den 19 apr 2004 20:19, redigert 1 gang totalt.

#40782  av @lpher

2 FAST 4U skrev: Her er vektene på MkIV Supra.

Europa utg.
JZA80L-ALFVZW 1585~1600 kg. Gjelder også (R) (høyrestyrt)
(Twin Turbo, Liftback, 6tr Man.gear)

JZA80L-AJFVZW 1615~1630 kg. Kun (L)
(Twin Turbo, Liftback w/Sport Roof, 6tr Man.gear)

JZA80L-ALPVZW 1595~1610 kg. Gjelder også (R)
(Twin Turbo, Liftback, 4tr Aut.gear)

JZA80L-AJPVZW 1625~1640 kg. Kun (L)
(Twin Turbo, Liftback w/Sport Roof, 4tr Aut.gear)

Max totalvekt på alle = 1960 kg.

General Countries.

JZA80L-ALMVF 1435~1455 kg. Gjelder også (R)
(Liftback, 5tr Man.gear)

Max totalvekt = 1880 kg.

G.C.C. (Golf Corporation Council)

JZA80L-ALMVFV 1460~1480 kg. Bare (L)
(Liftback, 5tr Man.gear)

Max totalvekt = 1880 kg.
Ahh...takk for denne! :D
2 FAST 4U skrev:
Håper dette kan være til hjelp for de som søker slikt. :wink:
Regner med at vektene på Twin Turbo utg. er med spoiler.. :lol: :lol:
LMAO....hadde det enda vært en vektdifferanse å snakke om så :D

Så vidt jeg kan se så er min og Ninja's supra'er identiske så nært som på to punkt....han har hekkspoilern og han har el.frontspoiler...men alikavel så veier begge to nøyaktig 1640kg (med full tank)

Noen som kan forklare den...er det helium i dekka på Supras med spoilere eller? :D

@lpher

#40793  av Ninjamannen78

Takk for hjelp på fredag @lphie boy, var jævli greit. Min veide 1640kg men da jeg var på shell og fyllte opp tanken heiv jeg samtidig ut reservehjul og jekk og alt annet som kunne veie noe.. mulig det har noe å si. Min burde vel være ettpar kg tyngre enn din.

#40812  av @lpher

Ninjamannen78 skrev:Takk for hjelp på fredag @lphie boy, var jævli greit. Min veide 1640kg men da jeg var på shell og fyllte opp tanken heiv jeg samtidig ut reservehjul og jekk og alt annet som kunne veie noe.. mulig det har noe å si. Min burde vel være ettpar kg tyngre enn din.
Ingenting å takke for :) Da ser det med andre ord ut til at jekk/reservehjul og div annet smådill baki dær veier nøyaktig like mye som el.frontspoilern + hekkspoilern da med andre ord! :D

@lpher

#40917  av funkes

Ring Toyota Norge og hør hva de skriver for vekt i typegodkjennings papirene sine da. Hvis det er lettere enn tuv papirene, er det jo bare å kjøpe typegodkjennings papirer fra Toyota Norge.

#107940  av TOYPARTS

I det Danske vognkortet mitt står det 1550kg og reg for 4, da jeg var på tilsynet veide bilen 1520kg på vekten, og den er registrert for 4

#112226  av sapphire

No har eg fått skilter på supran min og :D Veide den til 1600kg blankt på biltilsynet sparte dermed 5000kr :D

#112257  av @lpher

funkes skrev:Ring Toyota Norge og hør hva de skriver for vekt i typegodkjennings papirene sine da. Hvis det er lettere enn tuv papirene, er det jo bare å kjøpe typegodkjennings papirer fra Toyota Norge.
Toyota Norge har aldri hatt papirer til mkIV Supra :) Om man forhører seg med dem...blir man anbefalt å ordne TÜV-papirer fra tyskland selv mener jeg å huske :)

#112258  av @lpher

sapphire skrev:No har eg fått skilter på supran min og :D Veide den til 1600kg blankt på biltilsynet sparte dermed 5000kr :D
Bra!! :D

#112319  av Erlend

sapphire skrev:No har eg fått skilter på supran min og :D Veide den til 1600kg blankt på biltilsynet sparte dermed 5000kr :D
Wow! 5000 kr? Hva står det i TÜV-papirene da? Hvis differansen er verdt 5000 er det greit å dobbeltsjekke...hvis man skal ha seg Supra :)

#129534  av WRC

Dette med registrering og vekter, gjelder dette kun euro utgavene??
Holder på med registrering av en jap spec, og får kun registrert den som 2 seter. dette pga veid egenvekt på 1550kg, og oppgitt totalvekt å 1710kg.
er det noen som har klart å registrere en japse som 4 seter??

#129550  av @lpher

WRC skrev: Dette med registrering og vekter, gjelder dette kun euro utgavene??
Trodde i utgangspunktet ikke det ihvertfall...
WRC skrev: Holder på med registrering av en jap spec, og får kun registrert den som 2 seter. dette pga veid egenvekt på 1550kg, og oppgitt totalvekt å 1710kg.
Hmm...wierd...eurospec (targa) veier jo 1640kg...og har max tillatt totalvekt 1960kg...

I ditt tilfelle så er jo regnestykket:
1550kg - Egenvekt.
4x75kg - vekta av 4 personer :)
1850kg - Din maximale totalvekt.
1710kg er max tillate totalvekt.

Du har med andre ord 140kg du må "få bort" :)
Få kontrollveid bilen. Dette skal dessverre være med full tank.

Har "hørt" om folk som har gjort følgende slankekur: :D
Nesten full tank.
Tømt av spylerveska.
Fjern reservehjul og jekk og alt bim-bam baki bilen...inkludert cd-skifter og original sub. :) (la isopor-polstringen ligge)
Ta ut mattene.
Husk også at de originale 17" felgene er som regel lettere.

Man kan sikkert hente endel på å montere ut spiller og høytaler også :)
WRC skrev: er det noen som har klart å registrere en japse som 4 seter??
Anyone? :)

#129569  av WRC

bilen var veid på vekt hos biltilsynet, med full tank, til 1550kg. 1490 kg stod det i vognkortet, men det ble ikke brukt.
tror det skal en god del til for å få slanka den så mye. :(

#129609  av kaimagne

Siden det bare er 2-seter, så kan du jo pelle ut baksetene. Da blir den lett nok tenker jeg. Men da blir det vel et problem når du skal registrere den som 4-seter... :roll:

Men det er jo folk her inne som har registrert den som 4-seter, så det burde da være mulig å få en fremgangsmåte?