TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt MR2 prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#111528  av kake

Raze_r skrev:du den leppa du kjøpte t bakfangeren,hvor mye gav du får den?
Er ikke sikker på hva akkurat den kosta, kjøpte et helt kit + noe mer samtidig. Frakta er det som er dyrest, flyfrakt for hele kitet mener jeg var 3500,- ca.
Raze_r skrev: og hva er målene på den hvis du gidder å måle det for meg.
har tenkt litt på et lite prosjekt på veilside bakfangeren min.
hvis målene passer så skal jeg tilpasse den slik at den passer under veilsiden åsså skal jeg kutte den greia som stikker ned v fangeren som du har gjort,åsså skal jeg legge netting mellom fangeren og den leppa...
tror det hadde gjort seg,men vet ikke åssen jeg skal få det til :?
Skal få tatt noen mål imorra hvis jeg rekker!
Raze_r skrev:sleng ut noen bilder når du har fått det på da :wink:
så jeg får se hvor mye det bygger ned.... dette blir nydelige greier du :P
Takk, ja bilen er ferdig nå stort sett, gjenstår bare bagateller. Fikk den tilbake igår, og har fra da av brukt ca 15 timer på og skru den sammen igjen, og så vaska idag :) Skal på 80k service + 4 hjulskontroll hos Toyota imorra, så skal få slengt ut bilder...må bare fikse dig.kameraet :)

#111904  av kake

Fikk målt bakleppa nå Raze_r, ca 119cm imellom fra kanten innterst på bakfangern, ytterst på eksosen. (Bra forklart ? :P)

Fikk tatt noen få bilder, merk at bilen er ganske nedstøvet, og det var sent på kvelden, uten sol og overskyet. Den skinner ganske så bra i sola :) Må få polert den også.
Vedlegg
side-bak
side-bak
bilde4.jpg (90.92 kiB) Vist 1037 ganger
bak
bak
bilde3.jpg (78.77 kiB) Vist 1030 ganger
frontview
frontview
bilde1.jpg (85.41 kiB) Vist 1054 ganger

#111940  av Kjelliken

:D ble jo kanon fin denne her da kake.. :D

#111950  av _speedy

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Helt sinnsykt nydelig bil!
:D :D :D :D :D :D

#111954  av Grøndis

Dæven den ble sikklig fin da 8) 8)

#112027  av Grøndis

En ting til....

Ã…ssen festa du den kaminari delen sammen med bak fangern??

Ã… hvordan festen du da hele bak fangern med kaminari delen til bilen
under i fra?? Lagde du nye hull eller brukte du de gamle å ka slages skruer brukte du???

#112147  av kake

Takktakk...:)
Grøndis skrev:En ting til....

under i fra?? Lagde du nye hull eller brukte du de gamle å ka slages skruer brukte du???
Demonterte bakfangern og skrudde på kaminari-delelen da den var av bilen. Brukte 3 bolter med skiver og låsemutter på hver side + 3 skruer, og 2 bolter med skiver og låsemutter i midten. Alle syrefaste (rustfrie). Borra hull bare tvers gjennom, stylingen er glassfiber, og fangern er vel ABS-plast. Monterte så hele greia på bilen :)

#112171  av Grøndis

kake skrev:Takktakk...:)
Grøndis skrev:En ting til....

Demonterte bakfangern og skrudde på kaminari-delelen da den var av bilen. Brukte 3 bolter med skiver og låsemutter på hver side + 3 skruer, og 2 bolter med skiver og låsemutter i midten. Alle syrefaste (rustfrie). Borra hull bare tvers gjennom, stylingen er glassfiber, og fangern er vel ABS-plast. Monterte så hele greia på bilen :)
ok men hvordan gjorde du det med å feste hele greia på bilen, i under kant der de plast skruene satt?? Brukte du den lista da??

#112180  av kake

Fangern er festa på hver side i lista, 3 10mm bolter i hver. (1 inni hjulbua, 2 under bag.trekk). Så er den festa med 2 skruer der hvor de orginale skvettlappene stod, og så er det 8, eller var det 12 ? sånne plastpropper med plastskruer bortover hele på toppen (under lyktene og senterplata). De 4 plastskruene under droppa jeg, da kaminari-delen blokker de. Men, den sitter på som bare F den :) Kaminari-delen er kun festa i fangern.

#112198  av Grøndis

kake skrev:Fangern er festa på hver side i lista, 3 10mm bolter i hver. (1 inni hjulbua, 2 under bag.trekk). Så er den festa med 2 skruer der hvor de orginale skvettlappene stod, og så er det 8, eller var det 12 ? sånne plastpropper med plastskruer bortover hele på toppen (under lyktene og senterplata). De 4 plastskruene under droppa jeg, da kaminari-delen blokker de. Men, den sitter på som bare F den :) Kaminari-delen er kun festa i fangern.
Flotters :D

Da blir det nok samme måte hos meg... slipper å tenke mer på :D :D

#112340  av Raze_r

:shock: ble bra fint det der ja...mmm :D
lurer på om jeg skal bytte bakfanger...

åssen tror dere den bakfangeren ville se ut når jeg har veilside sideskjørt og frontfanger?

har litt lyst på det når jeg så dette :P

den bygger jo om trent likt ned og greier....

#112415  av kake

Du får photoshoppe litt og se da :)

#112423  av Erlend

Kjempebil, kake :D Blir glad inni meg når jeg ser så fine MR2er :wink:

#112446  av Raze_r

hmm... er bare det at jeg verken har,eller kan bruke fotoshop :(

#112478  av perchr

utrolig fin bil dette, en av favoritt mr2ene mine :D hvilke felger sitter det på den? og kosta stylingen mye?