TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mye "burning" tÃ¥ler en mr2?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #112438  av Raze_r

var ute i regnværet nå... og gjennom rundt rundkjøringer er det veldig artigt å gi på utigjen slik at den slipper bak og gir på sidelengs bortover...
er dette veldig skadelig for div deler??
gjør det bare når det regne da,så det glir fint,ingen napping eller bråe tak når man slipper opp gassen.
lurte bare,for er dette kan gjøre skader på noe så skal jeg slutte,men fyy så morro det er :P men en bil skal vel tåle litt :?:

#112441  av sindrejl

en bil tåler litt. enkelt og greit ;)

#112447  av cameleon

Om det er noe som går til helvete så er det jo dekka dine. verre er det ikke.
Om du står stillestående og burner så går clutchen din med tid og stunder.

Du kan jo alltids smelle inn i noe, og da er det jo litt a hvert som kan gå. :P

#112448  av lasse

Holder på sånn jeg også, har ikke merket noe enda, man må bare passe litt på kanter og hull i veien og sånt for det kan ta knekken på felgene dine...

#112451  av Ace

lasse skrev:Holder på sånn jeg også, har ikke merket noe enda, man må bare passe litt på kanter og hull i veien og sånt for det kan ta knekken på felgene dine...
Brå motangrep fra ukjente faktorer i veien er vel det man bør være obs på før man legger en brei en. Spør du meg så gir dette også en indikasjon på hvordan bilen vil oppføre seg hvis noe virkelig skulle skje.

Breisladding burde rett og slett implimenteres i det norske samfunns kjøreopplæring! Ikke bare det fattige glattkjøringskurset.

ps: se opp for flittig bruk av fremmedord (har hjemme eksamen og er i fremmed ord modus=)

Brodern har en bil som har gått på rundgang i vennegjengen. Har blitt kjørt det jeg ville kalle for "hardkjør" i ca 6-8 år og det har ikke vært verre en noen små bulker + småtteri som har måtte blitt gjort på den. +Seff flittig bruk av dekk tho.

#112702  av FireWalk

Kan være artig dette her ja! det skjer jo nermest av seg selv mange ganger når man er litt for kjapp i rundkjøringen på vått føre.

Men jeg minner dere om at BURNING og SKRENSING fører til bot og minimum 3 måneder uten lappen om dere blir tatt!!!

:roll:

#112708  av sindrejl

FireWalk skrev:Kan være artig dette her ja! det skjer jo nermest av seg selv mange ganger når man er litt for kjapp i rundkjøringen på vått føre.

Men jeg minner dere om at BURNING og SKRENSING fører til bot og minimum 3 måneder uten lappen om dere blir tatt!!!

spørs hvordan du legger det an.. var det et UHELL pga glatt føre.. eller gjorde man det med vilje? ;)

#112720  av Johnny_Bravo

FireWalk skrev:Kan være artig dette her ja! det skjer jo nermest av seg selv mange ganger når man er litt for kjapp i rundkjøringen på vått føre.

det er noia hver gang det regner det. jeg klarer ikke å la være å leke meg i regnet og er like nærvøs hver gang. har vert e par tilfeller hvor jeg tror faktisk at onkel har sett meg men jeg har ikke blitt stoppa enda :)

flaks kansje, eller kansje de syntes det er artig selv :)

#112728  av Goose

og ikke meinst. som det ble nevnt tideligere her.
Man tror at rundkjøringen er fin og gjenv. får skrens og så kommer den litt for lang og så ligger den en liten stein i kanten bang og så var det den felgen som har gått.

Litt kjipt å sladde og ta felgen som har kostet skjorta.

#113003  av karl234

skal ikke glemme at diff`en bli vel godt slitt av burning da. har ligget bak en kompis som ødela sin diff. det small godt :P

#113135  av chris

Er litt forskjell på "burning" og det å skli litt på våt asfalt da.. Skli litt på våt asfalt er ikke noe problem, og sliter veldig lite på bil. Burning på tørr asfalt derimot, det er litt mer brutalt.

Firewalk: det er ingen regel som tilsier direkte at "skrensing" fører til 3 mnd uten lappen. Det det går på, er uvettig kjøring i så fall.

#113186  av FireWalk

chris skrev:Er litt forskjell på "burning" og det å skli litt på våt asfalt da.. Skli litt på våt asfalt er ikke noe problem, og sliter veldig lite på bil. Burning på tørr asfalt derimot, det er litt mer brutalt.

Firewalk: det er ingen regel som tilsier direkte at "skrensing" fører til 3 mnd uten lappen. Det det går på, er uvettig kjøring i så fall.
Sant nok.. men det er jo opp til politiet på stedet å bestemme om dette var noe du gjorde med vilje eller ikke.. og da kommer det helt ann på hvor god dag akkurat den politimannen du treffer på da har.. :?

Vet jo om nok av folk som har mistet lappen på stedet for å ha "spunnet" littegrann.. og "skrensing" går under samme paragrafen.. "og annen uvettig kjøring".

#113296  av karl234

en gang søskenbarnet mitt (kommer i fra namsos:P) var her i trondheim, måtte han selvsagt skli rundt i byen. han forsøkte å legge den skikkelig brei i et lyskryss, og der kom onkel blå :( MEN, de to unge politifolka stod i stedet å mobba han fordi han ikke klarte å ligge brei nok. (er faktisk sant) og fikk bare muntlig pålegg for ganske så utslitte bakdekk på merca. utrolig at purken kan være sånn mot han og ikke mot oss andre :roll:

kanskje de to politifolka er skap-rånere :wink:

#113300  av Johnny_Bravo

karl234 skrev:en gang søskenbarnet mitt (kommer i fra namsos:P) var her i trondheim, måtte han selvsagt skli rundt i byen. han forsøkte å legge den skikkelig brei i et lyskryss, og der kom onkel blå :( MEN, de to unge politifolka stod i stedet å mobba han fordi han ikke klarte å ligge brei nok. (er faktisk sant) og fikk bare muntlig pålegg for ganske så utslitte bakdekk på merca. utrolig at purken kan være sånn mot han og ikke mot oss andre :roll:

kanskje de to politifolka er skap-rånere :wink:

HA HA HA

Det der var nesten som når jeg ble stoppa og fikk bilen full av politifolk som ville høre på hvordan anlegget i bilen min låt :lol:

#113306  av karl234

hihi, heftig det også da :D