Fant ikke noen egen tråd om dette, så...
Jeg stresser nå med å få på styling før Sommertreff 05 juni på ACR, men vet ikke om det er så lurt å stille opp med fersklakkert styling på en slik dag. På den annen side den eneste gangen i sommer noen kommer til å se bilen....
Men skulle egentlig diskutere andre viktige forberedelser i denne tråden. Fant en grei guide her (Golf-side, men det tåler dere):
http://www.matey-matey.com/trackday-preparation_1.shtml
Det jeg skal gjøre på min bil:
- Skifte olje og oljefilter (ikke nylig gjort).
- Skifte girolje, hvis denne ikke er skiftet nylig.
- Sjekke kjølevæskekvalitet og nivå, evt. skifte.
- Skifte bremseklosser (alle!) samt ha med ekstra sett.
- Ta med maskeringstape til den nylakka frontleppa?
- Sjekke bremseslanger og hjuloppheng.
Hjelm har jeg kjøpt, men den er litt stor under targataket, så jeg må sitte lavt, eller ta av taket. Får de på Toyota til å skifte olje og girolje, tar jo bare 1,- for selve oljeskiften, og Toyotas helsyntetiske 5w-40w olje må vel være bra nok. Jeg tror bremseskivene skal være ok.
Når det gjelder felger og dekk er felgene fine til banebruk. Ganske gamle og litt herpa, skal kjøpe nye til neste år. Har nytt dekk bak til høyre etter punktering i fjor september, så jeg håper det holder.
Kom med innspill!
Jeg stresser nå med å få på styling før Sommertreff 05 juni på ACR, men vet ikke om det er så lurt å stille opp med fersklakkert styling på en slik dag. På den annen side den eneste gangen i sommer noen kommer til å se bilen....
Men skulle egentlig diskutere andre viktige forberedelser i denne tråden. Fant en grei guide her (Golf-side, men det tåler dere):
http://www.matey-matey.com/trackday-preparation_1.shtml
Det jeg skal gjøre på min bil:
- Skifte olje og oljefilter (ikke nylig gjort).
- Skifte girolje, hvis denne ikke er skiftet nylig.
- Sjekke kjølevæskekvalitet og nivå, evt. skifte.
- Skifte bremseklosser (alle!) samt ha med ekstra sett.
- Ta med maskeringstape til den nylakka frontleppa?
- Sjekke bremseslanger og hjuloppheng.
Hjelm har jeg kjøpt, men den er litt stor under targataket, så jeg må sitte lavt, eller ta av taket. Får de på Toyota til å skifte olje og girolje, tar jo bare 1,- for selve oljeskiften, og Toyotas helsyntetiske 5w-40w olje må vel være bra nok. Jeg tror bremseskivene skal være ok.
Når det gjelder felger og dekk er felgene fine til banebruk. Ganske gamle og litt herpa, skal kjøpe nye til neste år. Har nytt dekk bak til høyre etter punktering i fjor september, så jeg håper det holder.
Kom med innspill!