TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Jeg trenger en haug med deler til min MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #112964  av Johnny_Bravo

jeg må bytte klutch, fordeler, tennpluggledninger, oljefilter, luftfilter, speedometer wire (bakre), tennplugger og olje på godbilen min.

Var på thorshow i går og hørte om de kunne skaffe delene men det eneste jeg kunne kjøpe hos de var olje og tennplugger.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe alt dette litt rimelig.

Jeg fikk et tilbud på komplett klutch av 2 fast 4u for 1394,- dette er vel ikke så fyktelig dyrt
 #112967  av Speeder

Johnny_Bravo skrev:
Jeg fikk et tilbud på komplett klutch av 2 fast 4u for 1394,- dette er vel ikke så fyktelig dyrt
Godt under halv pris i allefall.

Har ikke Mekonomen noen av tingene da?

#113314  av Johnny_Bravo

Ja da har jeg vært på mokonomen, Torshow og Toyota.

På Torshow kjenner jeg de jeg pratet med så det var en hyggelig opplevelse, selv om de ikke hadde mye av det jeg trenger.

Mekonomen hadde heller ikke noen av delene og var stort sett ikke særlig behjelplig med å skaffe de heller.

Så dro jeg til toyota da. og Fytti helvete for en dårlig service. jeg kommer inn på toyota i moss og det første som møter meg er en kar som sier prat med han der borte du, Før jeg overhodet har sakt hva jeg skal her. Ja ja tenkte jeg han hadde i hvert fall ikke lyst til å prate med meg.

Så kommer jeg bort til en kar som ser ut som om han syntes det var et ork at han måtte hjelpe noen, jeg sier at jeg har en MR2 MK2 92 modell men det er revisjon 1 og jeg trenger noen deler. Har du chassi-nummeret på bilen svarer han, nei desverre så kjører jeg ikke den bilen nå så det har jeg ikke men jeg vet jo veldig godt hva for en bil det er. Nei kan ikke hjelpe deg sier han da. ok sier jeg lettere paff. Det virket som om alle på Toyota i moss i går tenkte i det jeg kom inn døra at han der skal ikke kjøpe ny bil alikevel så vi prøver å få han ut døra raskest mulig

samtalen varte jo noe lengre en dette ettersom jeg sa akkurat hva jeg mente om måten jeg ble behandlet på her. jobber selv med kunder til daglig og hadde jeg behandlet mine kunder som dette så hadde jeg selv levert oppsigelsen min på dagen.

Makan til ELENDIG service har jeg ikke vært borti.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse delene bortsett fra mekonomen, torshow og toyota?

#113317  av CelicaTurbo

vel, for din egen sikkerhet: ta alltid med deg vognkortet til bilen inn når du skal bestille, da sikrer du deg mot å få feil deler for det er ganske enkelt gjort for de bak skranken å gi deg feil om du gjør jobben vanskeligere for dem ;) Det er jo også vanskeligere å bytte feil deler når du selv ikke har gjort ditt beste for at de skal kunne velge korrekt modell osv ;)

#113358  av Johnny_Bravo

nå var det jo ikke at han spurte om vognkortet som var problemet men hvordan jeg ble behandlet. men det er det samme det. dere har sikkert ikke så my interesse for det heller men jeg måtte få ut litt agresjon :)

#113419  av CelicaTurbo

joda, forstår at behandlingen ikke var noe særlig grei, så har du en alternativ Toyotaforhandler så dra heller dit neste gang, men det hjelper deg en del på servicen om du gjør jobben enklere for de da ;)

#113435  av kaimagne

Kan ikke annet enn å tilbakevise det du sier om Toyota Moss. Bor 870 meter fra den butikken, og så lenge du prater med Egil i deledisken, kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal få god hjelp! Det har i hvertfall aldri vært noe problem å få hjelp der inne for min del!
Det er klart, det kan jo ha noe med at jeg har kjøpt mine to Celica'er gjennom dem, og at jeg bruker dem på alle servicer, men det er i hvertfall sånn min oppfattelse er. Celica2001 jobber jo på Toyota Moss...

Når det gjelder Mekonomen, så ta deg en prat med Dreaz her på forumet, så hjelper nok han deg med deler til MR2 MK2 tenker jeg... ;)

På Torshov er vel kanskje ML jenta å prate med... :)

Masse kjentfolk overalt jeg, til tross for at jeg bare har bodd her i knappe tre år! :D

#113442  av Grøndis

Johnny_Bravo skrev:Ja da har jeg vært på mokonomen, Torshow og Toyota.

På Torshow kjenner jeg de jeg pratet med så det var en hyggelig opplevelse, selv om de ikke hadde mye av det jeg trenger.

Mekonomen hadde heller ikke noen av delene og var stort sett ikke særlig behjelplig med å skaffe de heller.

Så dro jeg til toyota da. og Fytti helvete for en dårlig service. jeg kommer inn på toyota i moss og det første som møter meg er en kar som sier prat med han der borte du, Før jeg overhodet har sakt hva jeg skal her. Ja ja tenkte jeg han hadde i hvert fall ikke lyst til å prate med meg.

Så kommer jeg bort til en kar som ser ut som om han syntes det var et ork at han måtte hjelpe noen, jeg sier at jeg har en MR2 MK2 92 modell men det er revisjon 1 og jeg trenger noen deler. Har du chassi-nummeret på bilen svarer han, nei desverre så kjører jeg ikke den bilen nå så det har jeg ikke men jeg vet jo veldig godt hva for en bil det er. Nei kan ikke hjelpe deg sier han da. ok sier jeg lettere paff. Det virket som om alle på Toyota i moss i går tenkte i det jeg kom inn døra at han der skal ikke kjøpe ny bil alikevel så vi prøver å få han ut døra raskest mulig

samtalen varte jo noe lengre en dette ettersom jeg sa akkurat hva jeg mente om måten jeg ble behandlet på her. jobber selv med kunder til daglig og hadde jeg behandlet mine kunder som dette så hadde jeg selv levert oppsigelsen min på dagen.

Makan til ELENDIG service har jeg ikke vært borti.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse delene bortsett fra mekonomen, torshow og toyota?
Jeg har heller ikke hatt no problemer med dårlig service der oppe..
Handla no greier i vinter å det var ikke no problem.

#113493  av Johnny_Bravo

kaimagne skrev:Kan ikke annet enn å tilbakevise det du sier om Toyota Moss. Bor 870 meter fra den butikken, og så lenge du prater med Egil i deledisken, kan jeg ikke skjønne annet enn at du skal få god hjelp! Det har i hvertfall aldri vært noe problem å få hjelp der inne for min del!
Det er klart, det kan jo ha noe med at jeg har kjøpt mine to Celica'er gjennom dem, og at jeg bruker dem på alle servicer, men det er i hvertfall sånn min oppfattelse er. Celica2001 jobber jo på Toyota Moss...

Når det gjelder Mekonomen, så ta deg en prat med Dreaz her på forumet, så hjelper nok han deg med deler til MR2 MK2 tenker jeg... ;)

På Torshov er vel kanskje ML jenta å prate med... :)

Masse kjentfolk overalt jeg, til tross for at jeg bare har bodd her i knappe tre år! :D
Har vel nettopp noe med at du har lagt igjen mye penger der ja. Jeg har også vært en del på toyota moss og fått den servicen jeg har forventet, men det var før det nye senteret åpnet. jeg har ikke sett eller pratet med de to karene jeg gjorde på tirsdagen før så de kommer kansje fra den toyotabutikken som lå på seasbygget eller toyota rygge. ikke vet jeg men dere kan ikke ta hensynt til slik Toyota moss var før under denne tråden ettersom det var på det nyåpnede senteret jeg var i dette tilfelle og jeg pratet ikke med noen av de som jobbet på "gamle" toyota moss.

Jeg dro dit sammen med en kamerat og han ble like sjokkert som med over servicen, vi var på Moss to takt (Mazda som han kjører) før vi dro på Toyota og det var stor forskjell, så det er egentlig ikke noe å forsvare, kansje de forskjellsbehandler kunder som har handlet ny-bil på toyota og de som bare trenger deler og hjelp. ikke vet jeg men bra service syntes jeg ikke det var denne gangen i hvert fall,

Celica2001 er også en kjekk kar som jobbet på den toyota avdelingen i moss som jeg brukte før det nye senteret åpnet.

Angående Dreaz så jobbet ikke han den dagen, kjenner jo han fra før ettersom han jobet på torshow på mosseporten før som var nabobutikken til telekiosken som jeg jobbet. ML og alle de andre på torshow vet jeg jo også hvem er og det er hyggelige folk men de klarer jo ikke skaffe fler deler en hva som er i sortemanget dems alikevel.

#113495  av Johnny_Bravo

CelicaTurbo skrev:joda, forstår at behandlingen ikke var noe særlig grei, så har du en alternativ Toyotaforhandler så dra heller dit neste gang, men det hjelper deg en del på servicen om du gjør jobben enklere for de da ;)

Ja det stemmer nok det for han her så ikke ut til å ville gjøre noen jobb i det hele tatt og bare dra hjem :lol:
 #113517  av andre 1

mekonomen har ifølge delelisten deres på nett deller til din bil! pluggledninger kr1047 oljefilter kr65 luftfilter kr 242 plugger kr244.bare og gå inn på hjemmesiden deres å leite opp i katalogen så finner u det der..