TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Styling kit pÃ¥ mr2 (Gtn body kit)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #112669  av Etelleran

Hei

Har vurdert å gå til annskaffelse av bodykit for å fjerne litt av den kjedelige mr2 -91 looken ;)

Noen som har hatt noen erfaring med dette kittet? Evt kit generelt med montering o.l? er det mye tilpassnings arbeid? eller er det bare borring å skru på?

Er sabla usikker siden jeg aldri har gjort noe slikt før :roll:

http://www.dcdezign.com/products_page.a ... +body+kits

Takker for evt svar, alle svar er gode svar :wink:

EDIT: Hvordan er det å kline på f.eks. forskjellig front leppe å forskjellie sideskjørt (merke), blir det usaklige store høydeforskjeller o.l.? jeg har ingen aning på hva jeg skal ha på bilen :roll: :lol:

#112688  av pkgrette

hmm pent kit .. vet ikke ossen du setter det på for har aldri gjort det men det kan da ikek våære alt forvanskelig da 8)

#112823  av Etelleran

Hehe satser på det :lol:

#113089  av Etelleran

ingen som vet noe ? :cry:

#113094  av Raze_r

kjøper du uoriginalt, (glassfiber) så kan det være litt tilpassing ja, skjære,pusse,sparkle,pusse,pusse,pusse....
men også er det en del billigere...
kjøper du originalstyling.. i plast,er skal der ikke trengs tillpasing av den slags...
da skal det være bare å sette det på.
det er jo også forskjell på kit til kit.. til og med samme merke...
noen er mere tillpasiing enn andre...

#113108  av sw20

skal du ha styling strøkent blir det pussing uansett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#113126  av Raze_r

blir værre å tilpasse plast selv da, er ikke alle som kan sveise plast...
har ikke opplevd at originalstyling må tilpasses jeg men..

#113136  av sw20

må vel sparkle plast da??? tviler på at e villa begynt å sveisa ein ujavnhet på en plastfanger... for så å lakke over............ :roll:

#113141  av Raze_r

hvis man sveiser på en plastbit som er større enn det som skal være akkurat,så kan man pusse slik at den blir akkuratt etterpå... sveisen vil du ikke se når man grunner å lakker på.... ser det ihvertfall ikke hvis det er en som KAN å sveise plast....
blir sparkelen sittenes noe godt på plasten da??

som sagt,aldri opplevd at plastfanger må tilpasses,men kan hende noen andre har opplevd det?

#113144  av Tor

Nå er ikke jeg noen racer innen body kit montering Christian :) Men har montert 1 kitt på en Audi 80. I glassfiber og det var en del tilpassing, måtte frem med stikksag, pusse, sparkle, måle, synse, osv.. Men det ble da bra til slutt. Feste hele oplegget med rutelim. Om du bestiller deg kit fra en eller anna plass er jeg selfølgelig behjelpelig med montering om det er ønskelig. 1 Som jobber og 2 som klår :)

Men sjekk også hvordan og hvilken butikk du bestiller fra. At du faktisk motar varene og får rette deler.

#113453  av Etelleran

Tor skrev:Nå er ikke jeg noen racer innen body kit montering Christian :) Men har montert 1 kitt på en Audi 80. I glassfiber og det var en del tilpassing, måtte frem med stikksag, pusse, sparkle, måle, synse, osv.. Men det ble da bra til slutt. Feste hele oplegget med rutelim. Om du bestiller deg kit fra en eller anna plass er jeg selfølgelig behjelpelig med montering om det er ønskelig. 1 Som jobber og 2 som klår :)

Men sjekk også hvordan og hvilken butikk du bestiller fra. At du faktisk motar varene og får rette deler.

Haha, skal vi ha sånn ekling jens å alice forhold i jobbinga igjen ? :P :P :P

Men takk for det du :D