TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rammenummer i frontruta BORTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #113265  av alex007

Vel først lurer jeg på hvordan dette er festet?
Min bil hadde frontruteskift forje mnd. I går kveld så jeg til min store forskrekkelse at nummeret var borte, fa*en i helv*tte så irriterendes.

Ringte fyren som bytta ruta, et lokalt verksted. Han sa plata ikke var hos han, men at den kunne ha falt av? Han nektet å ta på seg noe for det skiltet, det kunne jo ha løsna? Mener det skilete er naglet fast. Jeg sa så at jeg ikke hadde tatt av skiltet og at ruta må ut for å få festet det igjen. Så sa det klikk i andre enden :evil:

Hvilke rettigheter har jeg i denne saken? Burde ikke han fikse dette gratis til meg, eller er det i mitt lille hode denne løsningen er riktig?

Hvordan er det med å registrere bilen uten dette? Det er jo inngravert rammenummer på bilen også...

Hilsen en frustrert :shock: :? Alexander

#113273  av Morten

Er bilen din opprinnelig fra USA? Trodde kun det var disse US bilene som hadde de nummerene på hver eneste del, og at grunnen var at myndighetene der borte lettere skal kunne se om delen(e) kommer fra en slakta bil?

Kan aldri tenke meg at du skulle kunne få noe som helst trøbbel ved registrering eller andre tilfeller pga. dette. Gi f... :wink:

#113277  av Goose

Chassi nr står i vognkorte så Gi F og kjør videre ;)

#113285  av alex007

uansett svært irriterendes da.. Bilen er ikke fra usa,tror alle aw11 har denne plata

#113316  av CelicaTurbo

at chassinummer står i vognkortet hjelper ikke mye den dagen biltilsynet eller politiet skal sammenligne nummeret i vognkortet med bilen for å forsikre seg at vognkortet gjelder den aktuelle bilen (og at bilen ikke er stjelt f.eks, eller importert og skilter flyttet over fra et vrak). Men, så lenge nummeret er stanset inn i tillegg så er det nok ikke noe problem, men ta en telefon til biltilsynet for sikkerhets skyld.