TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 MkII - Beste antenne?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #113344  av mralp

Sliter litt med mottakerforholdene med standardantennen på min mr2 mkII, så jeg vil gjerne montere en bedre.
Er ofte dårlige forhold der jeg ferdes nå, og jeg blir gal av å høre på P2 hele dagen...

Jeg er helt banan på dette området, så jeg håper noen her (Alf eller noen) kan hjelpe :)

(Pris spiller veldig liten rolle)

mvh
 #114419  av chris

mralp skrev:Sliter litt med mottakerforholdene med standardantennen på min mr2 mkII, så jeg vil gjerne montere en bedre.
Er ofte dårlige forhold der jeg ferdes nå, og jeg blir gal av å høre på P2 hele dagen...

Jeg er helt banan på dette området, så jeg håper noen her (Alf eller noen) kan hjelpe :)

mvh
originalantennen på mr2 mk2 er normalt veldig bra, langt bedre enn gjennomsnittet. så om du har dårlig mottak på den, ville jeg forsøkt å bytte originalantenne.. og helst aller først, sjekke alle antennekontakter og kabler.
 #114562  av cameleon

mralp skrev:Sliter litt med mottakerforholdene med standardantennen på min mr2 mkII, så jeg vil gjerne montere en bedre.

mvh
Ta en titt nede ved motoren til antenna di du. Se om ledningene dine sitter som de skal. Hadde det samme problemet med min forrige mk2 og da var det bare en ledning som var litt løs. Etter å fått satt inn den så funka det fett igjen :)

#114587  av mralp

Takker for alle svar :)

Var bla en sort ledning som ikke var tilkoblet noe som helst, etter litt måling så det ut som det var jord. Koblet til denne, og kjørte antenna max opp manuelt. Tok en tur og det ble langt bedre! Btw, lurer på om det var en mr2 jeg så i speilet før rundkjøringen på nardo? Vanskelig å si, måtte sjekke om mottakerforholdene var gode i 150 også :D