TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte bærekuler bak = mye slit ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #113346  av Ace

Tenkte på å bytte bærekulene bak ettersom det ser ut til at de begynner å synge på siste verset. Har aldri gjort dette før. Er det mye jobb ? feks i forhold til å bytte bremseklosser ?

hvordan verktøy vil være best å ha for hånden når man skal sette igang med dette ?

Takker for svar :D

#113357  av Dalan

Næh, ikke mye slit det.
Litt mer enn å byte bremseklosser såklart, men veldig overkommelig.
Trenger pipesett med 24mm, 19mm og 17mm om jeg ikke husker helt feil.
Også momentnøkkel såklart så du får det ordentlig, greit at understellet er dratt til riktig ;)
Skal gjøre det samme selv i helgen, kan ta bilder hvis du ikke har tenkt å gjøre det før det? :)

Kanskje greit med en hjulstillingskontroll etter jobben, har jo tross alt vridd og dratt i en del stag under der som antageligvis aldri har vært løsna før :)

#113361  av Ace

Skal hente delene i morra etter kl 3 så tror nok ikke du rekker å begynne før meg gitt ... Blir sånn når man får deler i handa så må man bare skru litt :lol:

#113381  av PÃ¥l

er det snakk om foring til stabstag her? tenkte å bytte selv etterhvert...

#113396  av Mr2stord

når eg byttet på min, hang dei ganske godt fast. Må til med ein kraftig ters. Men uten om da gjekk da bra.

#113463  av Etelleran

tok meg 30 min å få det bytta..max.., har en kompis som jobber på verksted. Fikk bilen på bukk, skruddelaus det av skruver å muttre, så tok jeg tak i "stanga" (aner ikke hva den heter) som presser bærekula sammen å hang meg i den så den hang litt lavere ned mens han putta den nye bærekula på plass, jeg slapp å wips festing av bolter å gullegodt :)

#113474  av sindrejl

dere kan jo spørre chris hvordan dette gikk :P brukte to dager da den jevla saken nekta å løsne.. prøvde ters, brekkjern, løsne stag.. alt.. måtte til med ekstrem varme før den løsna :P

#113480  av Dalan

Pål skrev:er det snakk om foring til stabstag her? tenkte å bytte selv etterhvert...
Nei, til de ligger det en utmerket guide under "Artikler" på forsiden, altså utenom forumet ;)
Følg den, ganske enkelt dette også :)