TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips og triks ved omtrekking!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #113611  av Gjertsen

Noen som har non tips og triks ved omtrekking av basskasse,hattehylle osv osv?

Klarer FAEN ikke å få til hjørnene! blir bare kødd og dritt. sist så kutta jeg opp dette trekket i str på kassas front,sider og topp. og lima på! :p ble jo seende som ett HELVETTE!

Fins det non "guide"?`
Er nok flere her inne som kan trenge hjelp fra dere "Guruer" der ute!

:)

#113619  av Trial

Har trekt mine kasser og lignende i en type filt som er ganske tøyelig,så d er bare å strekke det rundt hjørner og feste på undersiden,der ingenting synes! :wink: Litt juks,men det må jo være lov...!

#113680  av Gjertsen

Trial skrev:Har trekt mine kasser og lignende i en type filt som er ganske tøyelig,så d er bare å strekke det rundt hjørner og feste på undersiden,der ingenting synes! :wink: Litt juks,men det må jo være lov...!
Men på hjørnet så vil det jo da syns ved at det er litt tykkere filt der !!
de "proffe" har ett triks der, but how? :p

#113743  av angrykid

Vel, om du kan å snekre, så er det noe som heter å gjerde.. Dvs, å sage listverk som skal i hjørner oppunder tak og slikt i 45 graders vinkel, slik at det ikke blir synlig. eller, dt blir i allefall kjempefint..

Dette er også brukt for å trekke opp møbler og slike ting, men på en litt annen måte.

Trekk fronten på kassa og toppen på kassa. Så legger du det overskytende som er på fronten inn over siden på kassa, og trekker ned det som er overskytende på toppen på kassa. I dette, skal du nå finne en median, altså en vinkel der disse skal kuttes. Når du så kutter denne, skal du skjære bort alt som er i mellom, slik at du får en vinkel. Denne vinkelen, skal altså passe perfekt på hjørnet på kassen din. noe vanskelig å forklare, men om du skjønner, er jo det det beste..

Klokka er alt for mye.. føkk.. :-|

#113847  av Gjertsen

takk angrykid. men siden jeg ikke ska trekke om no kasse nå så trur jeg at jeg må finne en guide med bilder eller noe:)
SÃ¥ om dere skal lage en kasse og ska trekke den om, ta bilder :D

#114620  av @lpher

Jeg vet åssen det gjøres...men jeg får ikke forklart det skikkelig uten å kunne "tegne og fortelle" samtidig :D

#114650  av Elzin

da lager du en fiiiiin liten film snutt? :P neida, jeg tror alle med litt vell vilje får det til

#114838  av Gjertsen

@lpher skrev:Jeg vet åssen det gjøres...men jeg får ikke forklart det skikkelig uten å kunne "tegne og fortelle" samtidig :D
Bare å tegne en stripe det! :D er sikkert andre her som blir fornøyde og!

Å få hjørnet ok er nok greit, men værre å ikke få en synlig sjøt!

I værste fall kan man jo skru på en list rundt da, i tre eller aluminium. kunne vært noe :D